El projecte “El fil invisible” rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent (15/09/2022): Vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, el projecte liderat per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, va estar mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Novetats

1-Projecte Join the Game

2- ACCC

1-

Finalitza el projecte europeu “Join the game”

Equip del projecte Join the Game. Glòria Garcia Romeral  i Mar Binimelis

El projecte europeu “Join the game” va celebrar la seva cloenda els dies 6 i 7 de desembre 2023 a Bèlgica. El tancament del projecte es va dividir en dues parts. En la primera, es va presentar el projecte i les eines obtingudes, i es van posar en comú les experiències viscudes. En la segona part, es van pronunciar diverses ponències relacionades amb el projecte i els resultats assolits. Per part de la UVic-UCC, hi van participar les investigadores vinculades al Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) Mar Binimelis i Glòria Garcia-Romeral.

“Join the game” ha tingut com a objectiu implicar les noies europees en professions estereotipades com a masculines mitjançant eines innovadores. Per aconseguir-ho es va desenvolupar un joc amb la finalitat de trencar aquests estereotips i fomentar la presència de les noies en feines tradicionalment masculinitzades. Aquest projecte anava dirigit a noies joves europees d’entre 8 i 18 anys, però també a personal docent de primària i secundària, professionals de lleure i altres persones que treballessin o visquessin amb nenes i joves.

“Join the game” va desenvolupar una primera versió del joc, que es va testar en un entorn real amb estudiants de 13-14 anys. A continuació, s’hi van fer els canvis necessaris segons la valoració dels participants per obtenir-ne la versió final. A més del joc, també es van crear una sèrie de pautes per adaptar-lo segons les necessitats de grups particulars. Finalment, el projecte també va publicar una sèrie de consells, rols i tasques per aplicar al joc, així com materials addicionals per poder-lo posar en pràctica.

Aquest projecte ha estat finançat pel programa Erasmus +, coordinat per Fundacja Laboratorium Zmiany, i a més de la UVic-UCC hi han participat les institucions Pour La Solidaritè (Bèlgica) i UdrugaPariter (Croàcia).

L’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC)

Ens aporta diverses idees i novetats que escrivim seguidament:

Dia 9 novembre 2023 – des de l’ACCC es proposa Entrevista a Mónica Bolufer Peruga
FEM ciència?, propostes de la SCHCT per repensar el feminisme, la història i la cultura científica
 (https://blogs.iec.cat/schct/fem-ciencia/)
8è lliurament de la 3ª edició de “FEM ciència?: Comunicació de la història de la ciència”
Entrevista a Mónica Bolufer Peruga
“Més que de sexisme, m’agrada parlar de ceguera en la història de la ciència.”
En aquesta entrevista parlarem amb Mónica Bolufer Peruga sobre  l’evolució de les formes de comunicació científica, el pes del discurs científic en la construcció de la moral i sobre la circulació de coneixement i el rol de les dones.
Mónica Bolufer Peruga és catedràtica d’Història Moderna per la Universitat de València. Els seus temes d’estudi es centren en la història sociocultural i història de les dones a l’època moderna, especialment durant la Il·lustració (segle XVIII). Ha col·laborat en nombrosos projectes internacionals, ha participat en publicacions divulgatives pedagògiques i ha sigut membre de la Junta Directiva de la Asociación Española de Investigación de Historia de las Mujeres (AEIHM). Recentment ha liderat l’equip espanyol de PURE (Public REnaissance, HERA-net, 2019-2022) i CIRGEN: Circulating Gender in the Global Enlightenment: Ideas, Netwroks, Agencies (2019-2024). Podeu trobar més informació en el següent enllaç.

.