Premi Llegim Ciència (PLC-UVic)

Premi Llegim Ciència – (PLC-UVic): en aquest projecte es treballa una novel·la científica diferent en cada edició. El professorat acompanya a l’alumnat per la lectura d’una novel·la i un cop llegida, escriuen relats que responen a una de les dues modalitats formulades segons cadascun dels tríptics on hi ha les bases del certamen literari. Posteriorment fan entrega dels relats i els presenten i el jurat fa una exhaustiva valoració a fi de fer l’entrega dels guardons als millors relats de cada modalitat i categoria, en una data concreta on es convida a l’autoria, a l’aula magna de la UVic-UCC. El PLC-UVic va dirigit a 3r i 4t d’ESO.

Programa Ciència i Societat – UVic-UCC

El Programa Ciència i Societat (PCiS), és una proposta d’innovació docent dirigida a estudiants universitaris, preuniversitaris i públic en general, amb la finalitat de promoure la lectura d’obres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives es pugui conèixer a l’autoria i aprendre ciència. Actualment s’hi desenvolupen dos projectes, els quals són les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) i el Premi Llegim Ciència (PLC-UVic).

.

La distinció Jaume Vicens Vives (DJVV): el Programa Ciència i Societat (UVic-UCC)  va rebre la Distinció Jaume Vicens Vives (DJVV) en data 1 agost 2017.

El PROGRAMA CIÈNCIA I SOCIETAT – UVic-UCC–  va néixer l’any 2007 i  des dels seus inicis es va estructurar en tres projectes diferents:

Amb els objectius:

• Vincular la universitat i la societat en general en l’àmbit de les ciències i la tecnologia.
  • Agermanar d’alguna manera les ciències, l’art, la tecnologia, les humanitats.
  • Estimular l’interès dels estudiants preuniversitaris i universitaris per les professions vinculades als àmbits STEAM.
  • Fomentar la creativitat tecnològica per incrementar les vocacions tècniques i científiques dels joves.
  • Aprendre al llegir llibres, articles, novel.les de Ciència, Tecnologia… interactuar, escoltar i conèixer a l’autoria de les obres

——-

1 d’agost de 2017- Distinció Jaume Vicens Vives, com a premi individual, a la senyora Julita Oliveras Masramon, professora de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, per la seva tasca de lideratge del Programa Ciència i Societat, que pretén apropar l’estudiant universitari i el preuniversitari a la ciència més innovadora, a partir de l’impuls de diferents projectes pedagògics i de divulgació científica, dirigits a millorar i innovar l’ensenyament de la ciència i la tecnologia, afavorir el desenvolupament de capacitats i de valors universals i promoure la implicació de la societat i la formació d’excel·lents professionals en aquests àmbits.

Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7426 – 3/8/2017

Distincions Jaume Vicens Vives

LLISTAT GUARDONATS AMB LES DISTINCIONS VICENS VIVES 1996-2020 (PREMIS INDIVIDUALS) – Clic aquí

Notícia de l’Osona.com sobre la distinció rebuda per la Dra. Julita Oliveras – Clic aquí

Per veure més informació sobre la distinció atorgada al Programa Ciència i Societat feu clic aquí

La DJVV per nosaltres va ser  reconeixement que va permetre posar de manifest que sempre fem un treball en equip, malgrat la memòria es va proposar i entregar en la modalitat de DJVV individual, i per aquesta raó aquí es detalla la participació activa de diverses persones que vàrem participar en explicar i descriure en detall el Programa Ciència i Societat de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVIC-UCC)  amb els detalls del programa de  les Tertúlies de Literatura Científica (TLC), el programa del Premi Llegim Ciència (PLC), entre d’altres programes;  l’equip estava liderat per les següents persones: Julita Oliveras, Josep Ayats, Olfat Khannous, Laura Dempere, a qui agraïm la voluntat i l’esforç de l’ajuda per la redacció d’una memòria excel.lent on es detalla tot el programa, i amb l’aval de les altres persones que sempre donen suport en el programa com son Jordi Solé, Jordi Villà, i diverses persones de la comunitat universitària i també externes a la UVic-UCC, que ens varen escriure cartes de adhessió al programa. Gràcies a totes i a tots!

A cada peu de pàgina que conformen els blogs de les TLC-UVic i del PLC-UVic hi podeu llegir una cita destacada per part d’alguna personalitat que elogia la lectura.

Llegir no és matar el temps, sinó fecundar-lo. H.C. Brumana