Enguany tant les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) com el Premi Llegim Ciència (PLC) de la UVic-UCC celebren la seva efemèride amb la 17a i 12a edició respectivament, tot i haver estat dos programes que des d’un inici han estat estretament lligats, ens plau dir que amb el temps han experimentat un creixement propi de tal magnitud que s’han anat dissociant a poc a poc fins a gairebé haver-se consolidat com a programes independents un de l’altre pel gran pes que tenen cada un de per si.

Tot i això, les TLC i el PLC sempre aniran de la mà en el seu objectiu de ser un model educatiu innovador amb la finalitat d’oferir una formació i educació de qualitat en l’àrea de les STEM, acrònim en anglès el qual correspon a Science,Technology, Engineering and Mathematics, així com apropar cada dia una mica més les disciplines dins els àmbits de les ciències i les humanitats, amb la finalitat de poder aconseguir un model educatiu de qualitat, flexible i multidisciplinari que prepari a l’alumnat preuniversitari i universitari per a un món laboral en constant evolució que requereix i sol·licita professionals amb habilitats transversals i gran capacitat d’adaptació per a poder-hi fer front.

 

Figura 1. Total d’activitats, ponents segons gènere i assistència al llarg de les 17 ed. de les TLC i les 12 edicions del PLC