El jurat conforma una part molt important del Premi Llegim Ciència, si bé és cert que la seva interacció amb el certamen es concentra sobretot en una setmana, termini durant el qual els membres que conformen aquest jurat aprofiten per a fer les seves valoracions vers els relats seleccionats (d’ambdues categories i modalitats) pels docents de secundària. Som conscients que el simple fet d’haver estat seleccionats pels docents entre tots els relats del seu alumnat ja ens dona a entendre que els que rebem són en certa part guanyadors; de fet ens agrada dir que tot l’alumnat que participa en el PLC són guanyadors, perquè al final realitzar la lectura de la novel·la proposada i posteriorment el simple fet d’esforçar-se per fer un escrit que s’acosti el màxim possible al demanat en cada modalitat ja demostra la seva motivació i ganes d’intentar estar entre els guardonats.

Per tant, podeu veure que el jurat no té una feina gens fàcil. Al final, any rere any tenen l’oportunitat de poder llegir relats d’un gran nivell. Uns relats que fins i tot han arribat a sorprendre positivament al jurat o inclús als mateixos autors de les novel·les, que destaquen la qualitat, creativitat i el nivell del lèxic i gramàtica emprats, demostrant la riquesa d’aquest projecte i el nivell cada vegada més alt que tenen els relats dels estudiants. Si bé és una feina complicada, també omple molt, per aquest motiu, la gran majoria de gent que forma part del jurat sol repetir almenys una vegada, i aquells que no ho fan sol ser per la manca de temps que tenen per motius personals o professionals i que no els permetrien poder tenir la dedicació necessària per a ser totalment crítics i objectius amb els relats amb la intenció de fer una valoració el màxim imparcial possible.

Finalment, recordar que cada any necessitem membres del jurat que posin el seu granet de sorra a ajudar al PLC a continuar creixent i fomentant l’agermanament de les ciències i les humanitats així com incentivant a potenciar els hàbits de lectura especialment de lectura científica dels més joves i ajudant als docents a incloure una activitat multidisciplinària al seu pla de treball. Tenint com a resultat una activitat interactiva i de gran interès per l’alumnat perquè a part d’aprendre mentre llegeixen, esprémer la seva creativitat i ajudar-los a fer un millor ús de l’ortografia (el relat no pot tenir faltes) els permet poder optar a ser guardonats amb “grans” premis del nivell d’una tauleta tàctil, un altaveu, una targeta regal… que ens ofereixen les generoses entitats mecenes i editorials que podeu trobar a l’apartat de patrocini. A continuació, podeu consultar la participació dels membres del jurat al llarg de totes les edicions. Aquests estan classificats per categories i cadascuna d’aquestes ordenades alfabèticament pel primer cognom.

En cas que hàgiu participat com a membres del jurat i no us trobeu o la vostra participació no coincideixi amb les vegades o edicions a les quals heu assistit no dubteu en contactar amb nosaltres i ho solucionarem tan aviat com ens sigui possible.