Entorns que afavoreixen la innovació a les escoles i als sistemes educatius (OCDE)

Publicat per 2 de juliol de 2017
Ens fem ressò en aquesta nova entrada de la interessant publicació de l’OCDE del passat mes de juny sobre els entorns que afavoreixen la innovació a les escoles i als sistemes educatius. Sens dubte que en un moment com l’actual en què les inciatives innovadores es reprodueixen als més diversos àmbits, pensem que és interessant fer una lectura del document que adjuntem, el qual no hi ha dubte que ens pot aportar una mirada àmplia sobre què entenem per innovació al mateix temps que poder situar el nostre horitzó de canvi i millora.

La publicació, accessible des de l’enllaç que relacionem al final d’aquesta entrada, és consultable en anglès i també en francès. De la seva introducció en destaquem aquestes idees que sens dubte situaran el lector en el contingut i abast de la publicació. Una publicació que pel cap baix pensem que més enllà de ser de l’interès de qualsevol docent 4en qualsevol de les estapes educatives, és de gran interès per als responsables pedagògics d’escoles, instituts i també facultats d’educació. I és que el manual, tal com s’explica a la introducció, pretén oferir ajuda pràctica a aquells que vulguin innovar les seves escoles i sistemes.

´Portada de la publicació

Com podríem saber si les nostres escoles o sistema estan configurats per optimitzar l’aprenentatge? Com podem saber si obtenim la tecnologia? Com podem avaluar la nostra innovació o pensar si la nostra iniciativa de canvi generarà els resultats desitjats? Els professors i líders educatius que s’enfronten a aquestes preguntes trobaran aquest manual un recurs inestimable. Es basa en informes i materials extensos compilats durant una dècada per l’OCDE en el seu projecte Innovative Learning Environments (ILE). Els seus quatre capítols: els principis d’aprenentatge; El marc innovador entorn de l’aprenentatge; Lideratge d’aprenentatge i pensament avaluatiu; I la transformació i el canvi: cadascun d’ells conté una introducció general i no tècnica seguida d’un conjunt d’eines”.

Si hi ha hagut una lliçó apresa sobre l’educació innovadora, és que els professors, les escoles i els administradors locals no només han d’implicar-se en la implementació del canvi educatiu, sinó que han de tenir un paper central en el seu disseny“.  Andreas Schleicher, Directora de l’OCDE per Educació i habilitats.

Tot seguit podeu clicar els enllaços que  més us interesssin:

Educational Research and Innovation

The OECD Handbook for Innovative Learning Environments

This handbook makes good the ILE ambition not just to analyse change but to offer practical help to those around the world determined to innovate their schools and systems.

• Read and Share
  • Download (for institutions with a subscription to OECD iLibrary)

Buy the PDF file or the Book+PDF