12 projectes opten al Pla d’Ajuts a la Qualitat i a la Innovació Docent de la UVic-UCC

Publicat per 3 de juliol de 2017
El passat dia 25 de juny va finalitzar el termini per a la presentació de projectes d’innovació docent dins del Pla AQUID 2017. I en total han estat 12 les propostes procedents de les diferents facultats de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Des d’aquestes ratlles volem destacar l’èxit de la convocatòria, la qual compta ja amb la seva setena edició.

En total han estat, com es comentava a la capçalera d’aquesta entrada, 12 projectes d’innovació, els quals impliquen entre tots a un total de 48 professores i professors de la UVic, la qual cosa valorem positivament al mateix temps que destaquem la seva inquietdud i ganes de millorar i innovar.

A partir d’aquests moments, un cop rebudes totes les sol·licituds i revisades des de l’oficina tècnica del CIFE per tal de comprovar el seu ajustament a la convocatòria, al llarg dels propers dies es consituiran els comitès de selecció dins de cada facultat, uns comitès que comptaran amb representants del deganat, el representant del centre a la Comissió d’Innovació Docent i el director del CIFE, aquest darre amb veu però sense veu i que vetllarà per orientar i assessorar els centres en el seu procés de decisió. D’aquesta manera, i tal i com es desprèn de la convocatoria, els criteris generals que orientaran la resolcuó per part de cada facultat, seran els següents:

  • L’adequació a les línies d’actuació establertes a la convocatòria
  • El caràcter transversal del projecte i possibilitat de transferència a altres estudis
  • La claredat i correcta compleció de la documentació requerida a la Memòria
  • La vinculació a línies estratègiques de la pròpia Facultat
  • Altres criteris que el Comitè de Selecció consideri pertinents

A mode de referència general, les propostes presentades abasten temes que van des del portafolis com a eina d’avaluació als pràcticums, com la metodologia d’aprenentatge i servei, la creació de materials audiovisuals, la integració de recursos literaris, artístics i digitals en un projecte interdisciplinari, la creació d’un banc de recursos  en format Moodle per a la revisiò i consolidació de continguts en llengua anglesa, la incroproació de la perspectiva de gènere a la docència universitària, o la vinculació del TFG (Treball de Final de Grau) a grups de recerca, … Tot un conjunt d’interessants projectes que sens dubte en aquests moments resten a l’espera que els comitès de selecció dictin la seva resolució. El període d’implementació dels projectes que rebin l’ajut començarà el curs 2017-2018 i s’allargarà fins a un màxim de dos cursos acadèmics, és a dir, fins al curs 2018-2019.

Una ja llarga trajectòria

 

El Pla AQUID va néixer el 2011 amb la voluntat de promoure projectes sobre innovació, qualitat i millora de la docència en les diferents tiulacions de la UVic-UCC. I any rere any ho fa tot establint una única modalitat centrada en el desenvolupament de Projectes d’innovació i millora de l’ensenyament-aprenentatge. Es tracta de propostes innovadores centrades en una o diverses assignatures o fins i tot en el marc d’una titulació i que comportin una millora respecte a una edició anterior o propostes per a assignatures de nova creació. L’objectiu és reflexionar i elaborar recursos i estratègies per fomentar la participació dels estudiants, la utilització del Campus Virtual com a eina de suport a les diferents modalitats de formació de la UVic-UCC, la coordinació entre el professorat d’una assignatura,  la coordinació de les sessions d’una mateixa assignatura (gran grup, tutories, sessions de seminari i pràctiques), iniciatives que contemplin la totalitat d’una titulació o també projectes de caràcter transversal que impliquin diverses facultats i fins i tot diferents àrees i/o serveis de la nostra universitat vinculats a la docència.

 

Una resposta a “12 projectes opten al Pla d’Ajuts a la Qualitat i a la Innovació Docent de la UVic-UCC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *