Antoni Portell conduirà un taller sobre atenció a la diversitat i inclusió educativa a la XXXVI Escola d’Estiu del Ripollès

Publicat per 2 de juliol de 2017
El professor del Departament de Pedagogia de la UVic-UCC i director del CIFE, impartirà el taller que porta per títol “El dilema de la diferència: una mirada educativa“. Es farà aquest proper dimecres dia 5 de juliol a Ripoll.

El taller té per objectiu promoure la reflexió i el debat sobre un dels temes que més ocupa i preocupa avui dia l’escola: l’atenció a la diversitat.

I és que del que es tractarà és que les persones assistents a la trobada reflexionin sobre quina és la seva percepció en relació a aquest tema al mateix temps que aprofundeixin en l’anàlisi de la resposta que des de l’escola donem a la diversitat, en compateixin inquietuds i també reptes, bo i entenent en qualsevol dels casos que aquesta resposta és sempre episòdica i en cap cas ni completa ni permanent. Per a fer-ho, ja des d’un bon començament es proposarà que els mestres i les mestres assitents s’aproximin al concepte de diversitat i el procés de la inclusió a través de la visió del concepte de diferència.

D’aquesta manera, doncs, i partint de les principals aportacions en el camp de l’atenció a la diversitat i l’educació inclusiva, Portell es proposta començar per conextualitzar el tema partint de la visió que cadascú té el concepte de diversitat, i a partir d’aquí ampliar la mirada en relació al tema proposat.

Tal i com afirma el mateix formador, del que es tractarà és que “basant-nos en les principals aportacions tant de la sociologia com de la pedagogia en aquest camp, al llarg del taller entre totes i tots farem una mirada educativa, transversal, preventiva i global que ens porti, ja dins del context de cada escola, a aterrar les reflexions i propostes d’acció que compartirem, es tradueixi en una mirada curricular, disciplinar, proactiva i contextualitzada”. I és que a la darrera part del taller es proposarà a les persones assistents treure conclusions de tot el que s’hagi treballat a fi de poder com4ençar a promoure actuacions dins dels propis centres.

XXXVI Escola d’Estiu del Ripollès

Aquesta col·laboració del CIFE de la UVic-UCC amb el Grup de Mestres del Ripollès, se’mmarca dins del tema central d’aquesta nova edició de l’escola d’estiu, “Transformant l’educació: caminant cap a la igualtat“.

Notar també que dins del programa previst, el qual es compon de conferències marc i de tallers com el que s’explica en aquesta entrada, comptarà també amb la participació de Jaume Carbonell, pedagog i professor jubilat del Departament de Pedagogia de la UVic-UCC, el qual proniunciarà la conferència que emmarcarà l’activitats dels tallers del mateix dia 5 de juliol. La conferència porta per títol: “Igualtat i inclusió social: més enllà de l’escola“.

Amb tot plegat, no hi ha dubte que ens estem referint a un tema que toca el moll de l’os de l’educació a casa nostra i que la proposta feta des del Grup de Mestres del Ripollès de reflexionar de manera distesa en aquests moments del curs ha estat plenament encertada. Des d’aquí, doncs, felicitem l’organització pel seu treball.