Josep Maria Gili – Ecologia marina – 14/01/14

with No hi ha comentaris

Dossier: Els boscos marins, els més amenaçats del planeta

Xerrada-debat: Els boscos marins, els més amenaçats del planeta

110_9028

El dia 14 de gener de 2014, el científic Josep-Maria Gili va assistir a l’Aula Magna de la UVic a impartir dues xerrades sobre ecologia marina, amb l’activitat ‘Els boscos marins, els més amenaçats del planeta’.

Els boscos marins tenen una  funció ecològica similar als boscos terrestres. Josep Maria Gili ens va explicar quines espècies formen aquests boscos marins, que quan desapareix la llum, aquests boscos els formen animals. El científic també va explicar la estratègia tròfica d’aquests boscos, la estratègia reproductora i el seu paper ecològic entre els que destaca que siguin essencials per que moltes espècies d’interès comercial puguin tancar el cicle de vida i per tant sobreviure. Els boscos marins són necessaris per un oceà sà, i per tant, per un món sà. El desconeixement per part de l’home enfront aquest món marí ha causat la seva sobreexplotació i deteriorament, i el fet que els seus problemes no els puguem visualitzar fàcilment només empitjora la situació en que es troben. Després de les xerrades, els alumnes dels diferents centres van poder preguntar els seus dubtes al biòleg, creant així, un debat enriquidor.

110_9041110_9045

La jornada es va desenvolupar en dues sessions, la primera, de 9.00 a 10.30h, amb una assistència d’un 232 alumnes, provinents de l’Institut del Voltreganès, Sant Miquel dels Sants i l’Institut de Vic. La segona sessió, de 11.00 a 12.30h amb una assistència d’uns 90 alumnes del col·legi Pare Coll de Vic i l’Institut Jaume Callís, a més van assistir nombrosos estudiants de la Universitat de Vic.

Al Canal UVic podeu trobar la conferència d’en Josep Maria Gili, si esteu interessats cliqueu a ‘Els boscos marins, els més amenaçats del planeta’

També us pengem un article d’en Josep Maria Gili i Begoña Vendrell, sobre les comunitats biològiques de les plataformes marines de l’alta Antàrtida, per si és del vostre interès. Podeu llegir-lo aquí

A continuació hi ha fotografies de diferents grups que varen fer-se una foto amb el científic.

P1010024 P1010027 P1010029