El projecte “El fil invisible” rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent (15/09/2022): Vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, el projecte liderat per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, va estar mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

REPORTATGES
ÍNDEX
1-Pioneras de las profundidades
2- Lise Meitner, la madre de la energía nuclear olvidada por los premios Nobel
3- Reportatge Symbiotic Earth, de Lynn Margulis. CaixaFo

1 – Pioneras de las profundidades

Dialogan: Isabel Ferrera, Ai Futaki i Cristina Romera

L’oceanògrafa Cristina Romera dialogarà amb l’apneista i fotògrafa japonesa Ai Futaki i amb la microbiòloga Isabel Ferrera, una de les poques persones a descendir a 2.600 metres de profunditat a bord de l’Alvin, el submarí que va descobrir les restes del Titanic. El diàleg oferirà també una radiografia de l’estat actual dels oceans.

2 –  Lise Meitner, la madre de la energía nuclear olvidada por los premios Nobel – article de premsa 07/11/2023 – Article

3 – Reportatge Symbiotic Earth, de Lynn Margulis. CaixaFo

Symbiotic Earth explora la vida i les idees de la rebel científica Lynn Margulis, qui va desafiar les arrelades teories de la ciència que estava dominada pels homes. Com a jove científica en la dècada de 1960, Margulis va ser ridiculitzada en proposar, per primera vegada, que la simbiosi era un impulsor clau de l’evolució quan els organismes viuen i treballen junts. No obstant això, va persistir. A través de nombroses col·laboracions va provocar un canvi radical en la nostra comprensió de la vida.