El Programa Ciència i Societat (PCiS), és una proposta d’innovació docent dirigida a estudiants universitaris, preuniversitaris i públic en general, amb la finalitat de promoure la lectura d’obres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives es pugui conèixer a l’autoria i aprendre ciència. Actualment s’hi desenvolupen dos projectes, els quals són les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) i el Premi Llegim Ciència (PLC-UVic).

Projecte Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic)  des del curs  2007/08 fins a l’actualitat; es proposa la lectura de llibres d’assaig actuals de ciència, i en algunes ocasions que no hi ha un llibre d’assaig, es proposen articles i/o dossiers, a partir d’un treball dirigit a l’aula per aprendre la ciència més actual, amb l’oportunitat d’escoltar, conèixer, interactuar amb l’autoria de les obres, en una data concreta a l’aula magna de la UVic-UCC i/o en línia. Les TLC-UVic van dirigides a un públic divers, des de la comunitat universitària, a preuniversitaris, i a la ciutadania en general.

.

Opinió dels ponents, científics/ques, respecte les Tertúlies de Literatura Científica (TLC)

.

Opinió Dr. Xavier Soler.  Geòleg, màster en Hidrogeologia. LLIBRE d’assaig: Ara o mai. Entendre el teu planeta i la urgència d’actuar. Xavier Soler. Angle Editorial. 2021. Encantat de colaborar amb una iniciativa tan important i necessaria com la vostra per encarar el futur amb un millor coneixement de la realitat.

Opinió Dr. José Enrique Campillo Álvarez. Catedrático Universidad de Extremadura. LLIBRE d’assaig: El mono obeso. “Una inciativa muy interesante la TLC. La universidad necesita de personas como la profesora Julita Oliveras que promuevan el desarrollo de la capacidad crítica de adquirir conocimiento.

Opinió Sr. Miquel Porta. Dr. en Medicina Investigador i Professor. LLIBRE d’assaig: Vive más y mejor: reduciendo tóxicos y contaminantes ambientales. “El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) presenta un elevat capital social, científic i humà pel foment de les vocacions científiques a la joventut i per afavorir que el col·lectiu de professorat i estudiants dels centres de secundària, i també universitari , participin en aquests projectes de forma activa i se’ls atorga valor i reconeixement  per aprendre a través de la lectura d’obres actuals de ciència.”

Opinió Dra. Gemma Marfany. Catedràtica UB. LLIBRE d’assaig: El efecto CSI. “Amb les TLC-UVic , s’obre una escletxa a la divulgació de la ciència, dirigida a un ventall ampli de la població, Felicitats per seguir endavant amb un projecte ben singular i que està molt ben coordinat i ben dirigit.”

Opinió Sra. Sonia Fernández-Vidal. LLIBRE d’assaig:  La porta dels tres panys. “El projecte de les TLC a la UVic, és singular i m’ha alegrat molt la vostra invitació per poder explicar i interactuar amb la joventut i el públic en general. Gran iniciativa.”

Opinió Sra. Anna Cornella. LLIBRE d’assaig: Fòssils urbans de Barcelona. “El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) ens ha permés conèixer els fòssils urbans a la ciutat de Vic, a partir d’una matinal ben dirigida i amb gran participació per persones amb ganes d’aprendre, Felicitats!”

Opinió Sra. Sílvia Burés.  LLIBRE d’assaig: A mi no se’m moren les plantes. “A partir de les TLC hem gaudit a la UVic per parlar dels jardins verticals”.

Opinió Dr. Daniel Closa.  LLIBRE d’assaig: l’Antropocé, la fi d’un món. “Amb les TLC-UVic , es projecta la divulgació de la ciència, a una gran dimensió. Content de participar-hi com a ponent amb el format dual malgrat tot, així hem arribat a un públic més ampli. Felicitats per la iniciativa.”

Opinió Dr. Xavier Duran. LLIBRE d’assaig: Molècules en acció. “Les TLC-UVic un projecte on permet comprendre que sembla indiscutible que avui els futurs científics i tecnòlegs -i els que ja ho són- han de complementar la seva formació amb continguts humanístics.”

Opinió Dr. David Bueno. Neurocientífic. Professor UB. LLIBRE d’assaig: Convivint amb transgènics. “El projecte de les TLC a la UVic, s’hauria de copiar a les universitats, per empoderar a la ciéncia i sobretot a la divulgació científica a través de la lectura i poder conèixer els autors i el públic que participa. Felicitats!”

Opinió Dr. Salvador Macip. Investigador. Divulgador científic, LLIBRE d’assaig: Inmortals, sans i perfectes. “Per mi és un honor participar en els projectes del Programa Ciència i Societat de la UVic-UCC, ja siguin a les TLC i també en el PLC. Cada vegada que he pogut assistir-hi m’he adonat que es tracta de projectes amb gran futur gràcies al lideratge de la Doctora Julita Oliveras al capdavant, i esperançat que serveixi pel foment de les vocacions científiques i per aprendre ciència a tothom. Gràcies per convidar-m’hi.”

.

A cada peu de pàgina que conformen els blogs de les TLC-UVic i del PLC-UVic hi podeu llegir una cita destacada per part d’alguna personalitat que elogia la lectura

Llegir és una cosa natural, és com respirar o parlar. De fet, llegir és parlar amb altres. Martí Riquer i Morera

1- podeu escriure a través del menú superior Contacte

2-enviant un correu a tlc@uvic.cat

Atenció que a l’adreça electrònica anterior hi ha les lletres T L C en minúscula, que són les inicials de tertúlies de literatura científica; sobretot que no hi hagi confusió amb l’acrònim tic.