El Programa Ciència i Societat (PCiS), és una proposta d’innovació docent dirigida a estudiants universitaris, preuniversitaris i públic en general, amb la finalitat de promoure la lectura d’obres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives es pugui conèixer a l’autoria i aprendre ciència. Actualment, s’hi desenvolupen dos projectes, els quals són les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) i el Premi Llegim Ciència (PLC-UVic).

• Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic): Llibres d’assaig i dossiers: Aprendre ciència a l’aula amb la tutorització del professorat d’instituts, i amb l’oportunitat de conèixer als escriptors/científics que han escrit l’obra.
  • Premi Llegim Ciència (PLC-UVic): Novel·la científica: Lectura i redacció d’un relat. Treball transversal entre professorat de secundària de ciències i de català, amb l’oportunitat de conèixer als científics que han escrit l’obra. Més informació

TRÍPTICS DE LES TLC-UVic

A continuació es mostra cadascun dels tríptics per les activitats de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic), durant cada edició (U-Media, abans EUMO-Gràfic).

• Tríptics 2023/24:

El disseny dels corresponents tríptics de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) es van començar a crear a partir del Curs 2011/12 amb la seva 5a edició (U-Media, abans EUMO-Gràfic).

A cada peu de pàgina que conformen els blogs de les TLC-UVic i del PLC-UVic hi podeu llegir una cita destacada per part d’alguna personalitat que elogia la lectura.

Un bon llibre no és aquell que pensa per tu, sinó aquell que et fa pensar. James McCosh