El Programa Ciència i Societat (PCiS), és una proposta d’innovació docent dirigida a estudiants universitaris, preuniversitaris i públic en general, amb la finalitat de promoure la lectura d’obres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives es pugui conèixer a l’autoria i aprendre ciència. Actualment s’hi desenvolupen dos projectes, els quals són les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) i el Premi Llegim Ciència (PLC-UVic).

Seguidament es mostren algunes valoracions que han manifestat vàries persones que assistiren a diferents activitats:

Públic en general:

• ACTIVITAT  A PARTIR D’UNA OBRA ESCRITA pel científic i l’oportunitat d’ESCOLTAR AL Ponent: Dr. Salvador Macip – Avenços en el camp de la medicina i les seves conseqüències ètiques

Xavier Martí Ausejo (Vocal de la junta directiva del projecte rius) en data 18/12/2020
-Bon dia,  suposo que és a través d’aquest canal que puc enviar la meva opinió. Sóc professor de batxillerat i aquest format el trobo molt adequat. En primer lloc per a mi mateix, donat que em permet assistir sense haver de desplaçar-me fins a Vic. I en segon lloc per donar la oportunitat als meus alumnes d’assistir en directe, o bé en un altre moment, a les interessants conferències de la vostra proposta.

Gemma Redorta (EUMO Editorial) en data 18/12/2020
-La valoració només pot ser positiva. Potser m’hauria agradat saber qui era el públic que hi participava. Estaria bé fer-ne un breu esment a l’inici de l’activitat, en el moment de fer l’acollida. A parer meu, la intervenció de Salvador Macip va ser amena, propera, interessant i didàctica. També em va agradar com va saber encomanar interès i vocació a les noves generacions. El paper dels moderadors també va ser encertat a l’hora de recollir els comentaris i els dubtes dels participants. I la durada va ser la justa. Magnífica iniciativa.

Mercè Piqueras (presidenta Associació Catalana de Comunicació Científica 2006-2011) en data 18/12/2020
-Penso que l’organització d’aquests webinars de divulgació és una iniciativa excel·lent i que, un cop acabi la pandèmia, encara que es puguin organitzar activitats semblants de manera presencial, valdria la pena adoptar un format híbrid per tal que es poguessin seguir també a distància.

• ACTIVITAT  A PARTIR D’UN article ESCRIT pel científic i l’oportunitat d’ESCOLTAR AL Ponent: Dr. Bonaventura Clotet – La Covid19. La vacuna, el sistema immunitari

Angela González Giménez en data 30/11/2020
-Molt enriquidora la xerrada del Dr. Bonaventura Clotet. Enriquidora i clarificadora pel coneixement que aporta i les respostes a dubtes que se i plantegen.
Excel·lents les tertúliies de Literatura Científica.

• ACTIVITAT  A PARTIR D’UN article ESCRIT per la científica i l’oportunitat d’ESCOLTAR A la Ponent: Dra. Ana Caño – Les cèl·lules mare a les plantes. Les plantes i la immortalitat.

Angela González Giménez de l’EAP Berguedà en data 30/11/2020
-Em va semblar molt interessant la xerrada. El missatge que transmet una persona experta en el que exposa. Suposo que les xerrades estan obertes a professorat i alumnat de d’altres comarques de la Catalunya Central.

• Opinió d’un llibre: Martí Domínguez

“Opinió d’Inés Pons d’assessora pedagògica del Departament de Promoció Escolar del Grupo Planeta / Grup 62 – 02/05/2019”

Martí Domínguez: Un autor molt interessant. La sega que aquest curs passat l’han escollit a una activitat (Diàleg amb l’escriptor) que fa la Universitat de València per alumnes de secundària i ha estat un gran èxit.

A València van participar més de 800 alumnes.

Col·laborar per fomentar la lectura entre els joves és una tasca i tots hem de posar el granet de sorra.

..

Sr. Josep-Eladi Baños, rector de la UVic-UCC – Va presidir l’acte inaugural de les TLC-Uvic i del PLC-UVic. El rector va animar els estudiants a apostar per “una formació que no passi només per l’especialització” sinó que tingui “una mirada panoràmica de màxima amplitud, sense deixar-nos condicionar per si això pertany més a les ciències o a les lletres, si és més tecnològic o més humanístic, més artístic o més tècnic”. Per al rector, aquesta visió “fomenta enormement la creativitat”, ens enriqueix com a persones i com a professionals i ens permet identificar si realment “tenim una personalitat que tendeix més cap a una especialització” concreta.

En el mateix acte, el degà de la FCT, Sr. Sergi Grau, va agrair a alumnes i professors que participin en un programa com les Tertúlies de Literatura Científica, i als autors dels llibres estudiants que “hi sigueu presents i exerciu com a referents per despertar noves vocacions científiques i tecnològiques”.

.

Els llibres són, entre els meus consellers, els que més m’agraden, perquè ni la por ni l’esperança els impedeixen dir-me el que he de fer. Alfons V el Magnànim.

1- podeu escriure a través del menú superior Contacte

2-enviant un correu a tlc@uvic.cat

Atenció que a l’adreça electrònica anterior hi ha les lletres T L C en minúscula, que són les inicials de tertúlies de literatura científica; sobretot que no hi hagi confusió amb l’acrònim tic.

A cada peu de pàgina que conformen els blogs de les TLC-UVic i del PLC-UVic hi podeu llegir una cita destacada per part d’alguna personalitat que elogia la lectura.

Els llibres em van ensenyar a pensar , i el pensament em va fer lliure. Ricardo León

.