Premi Llegim Ciència (PLC-UVic)

Premi Llegim Ciència – (PLC-UVic): en aquest projecte es treballa una novel·la científica diferent en cada edició. El professorat acompanya a l’alumnat per la lectura d’una novel·la i un cop llegida, escriuen relats que responen a una de les dues modalitats formulades segons cadascun dels tríptics on hi ha les bases del certamen literari. Posteriorment fan entrega dels relats i els presenten i el jurat fa una exhaustiva valoració a fi de fer l’entrega dels guardons als millors relats de cada modalitat i categoria, en una data concreta on es convida a l’autoria, a l’aula magna de la UVic-UCC. El PLC-UVic va dirigit a 3r i 4t d’ESO.

Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic)

El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic)  es va iniciar el curs 2007/08 i segueix a l’actualitat; es troba en el marc del Programa Ciència i Societat (PCiS) UVic-UCC; a les TLC-UVic es proposa la lectura de llibres d’assaig actuals de ciència, i en algunes ocasions que no hi ha un llibre d’assaig, es poden llegir articles i/o dossiers, a partir d’un treball dirigit a l’aula per aprendre la ciència més actual, amb l’oportunitat d’escoltar, conèixer, interactuar amb l’autoria de les obres, en una data concreta a l’aula magna de la UVic-UCC i/o en línia. Les TLC-UVic van dirigides a un públic divers, des de la comunitat universitària, al col·lectiu del professorat de centres de secundària, estudiants preuniversitaris, i a la ciutadania en general. Projecte que afavoreix el foment de les vocacions científiques.

En cas de voler conèixer els llibres que es proposen com a possibles candidats per a fer les activitats de la 15a edició de les TLC-UVic premeu al següent enllaç. Això us redirigirà al blog de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) – Clic aquí

A cada peu de pàgina que conformen els blogs de les TLC-UVic i del PLC-UVic hi podeu llegir una cita destacada per part d’alguna personalitat que elogia la lectura.

Un lector viu mil vides abans de morir. Aquell que mai llegeix només en viu una. George R. R. Martin