Activitats del juny vinculades al grau de CAFE

Publicat per 3 de juliol de 2019

A continuació recordem les activitats que van tenir lloc el passat mes de juny vinculades al grau de CAFE i als seus membres que hem anat difonen a través de les nostres xarxes socials.

Activitats vinculades al grau de CAFE

– Acte de Graduació de la XV promoció de CAFE el 13 de juny.

– Realització de la Prova d’Aptitud Personal per a l’ingrés al grau de CAFE el 17 de juny.

– Presentació de l’edició 19-20 del Talent Esportiu Osona amb la col·laboració de Vic i Centelles. (Notícia de l’Apunt i a El 9 Nou)

– Exàmens de recuperació del segon semestre

– Martí Casals, investigador de l’SPARG, imparteix un seminari sobre bioestadística esportiva a Bilbao. (Notícia de l’Apunt)

– Toni Caparrós, membre de l’SPARG, ha explicat a “Els Matins” de TV3 el treball que desenvolupaven amb Martíc Casals per prevenir lesions als Memphis Grizzlies de la NBA

– Arribem als 600 seguidors a Instagram i als 1650 a twitter.

Activitats vinculades al professorat:

– Anna M. Señé publica, conjuntament amb altres autors, l’article “Support System for the Assessment and Intervention During the Manual Material Handling Training at the Workplace: Contributions From the Systematic Observation” a Frontiers in Psychology.

– Eric Lira deixa de ser professor per assolir nous reptes professionals a MBP School of coaches.

– Ernest Baiget publica un article a IJSPPjournal “Effects of Post-Activation Potentiation on Tennis Serve Velocity and Accuracy” , segon treball de la tesi doctoral de Manuel Terraza

– Gerard Piniés deixa de ser professor per assolir nous reptes professionals a Chivas (Mèxic).

– Gonzalo Flores, present al 2n Simposi contra el Bullying de la Fundació FC Barcelona on es presenten els resultats de l’estudi “Bullying i ciberbullying al futbol formatiu a Catalunya” del qual ha format part amb altres investigadors/es del grup de recerca GISEAFE. (Notícia de l’Apunt)

– Gonzalo Flores publica al darrer número (36) de la revista Retos l’article sobre l’experiència “Súper Mario Bross”.

– Jesús Soldevila és nomenat assessor de Down Catalunya. (Notícia l’Apunt)

– Judit Bort i Anna M. Puig, conjuntament amb altres investigadors/es validen el nou instrument autoadministrat de mesura del sedentarisme.

– Xavi Peña explica a Badalona Matí de Radio Ciutat de Badalona el conveni amb el Joventut de Badalona.

– Professorat de CAFE assisteix a la Jornada d’Innovació Docent organitzada pel CIFE: “El treball en equip dels estudiants: de la planificació a l’avaluació” el 27 de juny.

– Professorat de CAFE assisteix al 30th FIEP World Congress del 27 al 29 de juny a l’INEFC de Barcelona.

Activitats vinculades a graduats i alumnes:

– L’estudiant Marc Godayol serà el preparador físic de la selecció espanyola sub 19 dels World Roller Games que es disputaran a Barcelona els mesos de juny i juliol.

 

              

           

Activitats del maig vinculades al grau de CAFE

Publicat per 2 de juny de 2019

A continuació repassem les activitats que han tingut lloc el passat maig vinculades al grau de CAFE i als seus membres que hem anat difonen a través de les nostres xarxes socials. També recordem les activitats vinculades al màster de secundària de la UVic.

Activitats vinculades al professorat:

– Albert Altarriba, Xantal Borràs, Francesc Marín i Anna M. Senyé van realitzar un taller de fisiologia de l’exercici a estudiants del grau de biotecnologia de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC.

– Ernest Baiget realitza la xerrada “El tennis a nivell recreatiu i no professional, representa una activitat física saludable?” al Club Tennis Vic el 24 de maig.

– Gonzalo Flores publica al butlletí informatiu de l’AEISAD (aeisad.org) on presenta una bibliografia al voltant d’esport i projectes socials d’estudis recents realitzats a o sobre Espanya

– Gonzalo Flores publica l’article “Perfis pedagógicos de professores de educação física em uma escola multicultural” al volum 25 de la revista Movimento (2019).

– Joan Arumí i Gemma Torres presenten comunicació al Simposi Internacional d’aprenentatge cooperatiu en la docència universitària celebrat el 10 i 11 de maig.

– Joan Arumí i Teresa Puntí formen part del grup de formadors de la “Sessió d’Especialització en avaluació formativa” celebrada el 8 de maig adreçada al professorat de la UVic-UCC.

– Marcela Herrera publica l’article “Coaching relacional y el modelo de los escenarios: Aplicación en liderazgo a través de un estudio de caso dentro del deporte femenino” i el Butlletí del COPC (copc.cat) se’n fa ressò.

– Montse Martín parla dels abusos a l’esport a l’article “Qui protegeix el teu fill dels abusos quan fa esport?” de l’Albert Llimós al diari Ara. L’article es va publicar el 5 de maig.

– Xavi Peña, juntament amb Martí Casals (membres SPARG i CEEAF) i altres autors, publiquen “FIFA World Cup and climate change: correlation is not causation” a la RICYDE (Revista Internacional de Ciencias del Deporte).

 

Activitats vinculades a graduats i alumnes:

– L’estudiant Adrià Ballart és entrevistat com a participant del Projecte TEV (Talent Esportiu Vic) del CEEAF el 10 de maig.

– El graduat David Pino queda campió de Divisió d’Honor Masculina d’hoquei herba com a preparador físic del Club Egara.

 

Activitats realitzades en assignatures del grau de CAFE:

– Activitat Física per a Persones amb Discapacitat o Malalties Mentals (4t curs – Ona Castellsagué i Jordi Molas):

  • tastet d’esports paralímpics amb la col·laboració del Grup Mifas el dia 9 de maig.
  • sessió per treballar els sentits i les percepcions en el medi aquàtic el dia 16 de maig.

– Activitats al Medi Natural (Edu Comerma – Àngel Santamariña): última sortida del curs el 27 de maig.

– Didàctica EF II (3r curs – Gonzalo Flores):

  • sessió de circ el 13 de maig.
  • finalitza la gamificació “Astèrix i Obèlix: la conquesta de Roma” amb la captura de Juli Cèsar mitjançant un breakoutedu.
  • pràctica i reflexió per part dels estudiants sobre la modalitat FORNITE EF que proposa el professor Victor Arufe de la Universidad de Galicia.

– Entrenament III (3r curs – Albert Altarriba, Bea Gil i Gerard Piniés):

  • pràctiques de Resistència i Força el dia 14 de maig.
  • pràctiques de Velocitat el dia 22 de maig.

– Esport Col·lectiu II: Handbol (2n curs – Jordi Coma): partit de la lliga ASOBAL entre el FC Barcelona i el BM Granollers el 8 de maig.

– Esport Col.lectius IV: Futbol (2n curs – Albert Altarriba i Eric Lira):

  • examen de l’assignatura el 16 de maig.
  • xerrada del graduat Vidal Paloma sobre la gestió en el futbol base a l’estranger el dia 30 de maig.

– Esports d’Aventura (4t curs – Àngel Santamariña): barrancs a Organyà, el Fenollet, el Font Bordonera i el Forat de Bóixols, i vibac a Coll de Nargó el cap de setmana del 4 i 5 de maig.

– Metodologia de l’Entrenament Tècnic i Condicional en Tennis (4t curs – Ernest Baiget):

  • sessió on els estudiants planifiquen i porten a terme sessions d’entrenament tècnic-tàctic al Club Tennis Vic. La sessió va tenir lloc el 8 de maig.
  • anàlisis tècnics-tàctics de competició real al Torneig Internacional ITF del CT Vic.

– Organització, Gestió i Lideratge de Recursos Humans (4t curs – Albert Juncà): presentacions dels Plans d’Empresa de Gestió de l’Esport davant d’expertes en creació d’empreses i màrqueting el 21 de maig.

– Primers Auxilis i Lesions Esportives (4t curs – Xantal Borràs i Francesc Marin): celebració del Dia Mundial de la Biomecànica amb la sessió “Evaluation of knee ROM and angular velocity” el dia 13 de maig.

– Seminari de Pràctiques (3r curs): tallers d’orientació per a l’elaboració de la proposta de TFG el 29 de maig.

– Treball en equip a partir del bàsquet (4t curs – Joan Arumí): tres equips, tres dinàmiques, tres resultats… una assignatura per aprendre a cooperar.

– Treball interdisciplinar (2n curs – Joan Callarisa, Eduard Comerma, Sílvia Jurado i Àngel Santamariña): sortida els dies 20 i 21 de maig.

 

Altres activitats vinculades al grau de CAFE:

– Presentació dels dos primers títols de la col·lecció “Salut i benestar” d’Eumo Editorial. L’acte conduit per Eduard Comerma (coordinador del grau de CAFE UVic) va consistir en:

  • xerrada “Educadors físics esportius: una professió amb voluntat de servei” de Pere Manel (president del Col·legi de Professionals de l’Activitat Física I de l’Esport de Catalunya)
  • presentació de la col·lecció “Salut i benestar” a càrrec de Montse Ayats (editora d’Eumo Editorial)
  • conversa amb Anna M. Puig i Javier Peña (professors i autors dels dos primers llibres de la col·lecció) i moderada pel professor Albert Juncà.

– La revista Docusport del COPLEFC es fa ressò de la col•lecció “Salut i Benestar” i realitza una ressenya del llibre Mou-te! de l’Anna M. Puig.

Conveni de col·laboració entre la UVic-UCC i el Club Joventut Badalona per impulsar iniciatives conjuntes de docència, recerca, transferència de coneixement, difusió i desenvolupament de projectes d’I+D+I.

– Jornada Esportiva Universitària organitzada pels estudiants de l’assignatura Organització i Gestió d’Activitats i Esdeveniments Esportius (4t curs  – Professor Oriol Sallent). Va tenir lloc el 22 de maig amb els següents actes:

  • presentació a càrrec del professor Oriol Sallent i l’estudiant Sergi Oña
  • lliurament per part de l’Eduard Comerma (coordinador de CAFE) d’un ram de flors a la Glòria (mare de la Mireia) en record a la nostra estimada companya.
    · paraules d’agraïment per part de la Glòria a l’organització, estudiants i professorat presents.
    · balls dels estudiants d’activitats coreogràfiques amb suport musical (4t curs – professores Laia Anguita i Núria Berenguer)
  • partits de voleibol, bàsquet, futbol i pàdel.
  • lliurament de premis als guanyadors de les quatre competicions.

– El diari La Verdad (Murcia) es fa ressò de l’estudi de Martí Casals (membre SPARG i CEEAF) sobre el jugadors de bàsquet i la ciència.

– El premi Mireia Tapiador a la promoció de l’esport se l’adjudica Mª Ángela Escudero Álvarez. Va ser la primera àrbitra femenina de petanca de Catalunya, al 1987, i d’Espanya, al 1992. A més, porta 40 anys dedicats a la promoció de l’esport.

– Sessió gratuïta de preparació de la Prova d’Aptitud Personal de #CAFE organitzada per Preparats Universitat i la UVic i amb la participació del professorat de CAFE.

– Sessió de tancament del Bloc1 del Projecte Formació de Tècnics d’Osona a càrrec del professor Jordi Coma.

 

Activitats realitzades en assignatures del màster de professorat de secundària:

– 5a sessió d’atletisme del Programa DAC a l’Institut Jaume Callís el 9 de maig.

– Sessió d’avaluació del Programa DAC a l’escola FEDAC Pare Coll de Vic el 16 de maig.

– Darrera sessió de presentació de les experiències DAC en l’assignatura Avaluació i diversitat en les sessions d’educació (Gemma Torres) física el 23 de maig.

            

             

Activitats de l’abril vinculades al grau de CAFE

Publicat per 6 de maig de 2019

A continuació recordem les activitats que han tingut lloc el passat mes d’abril vinculades al grau de CAFE i als seus membres que hem anat difonen a través de les nostres xarxes socials.

Activitats vinculades al professorat:

– Gil Pla realitza una visita institucional a Alemania

– Xavi Santaella és l’Alumni_uvic treballador de la setmana. En Xavi és graduat CAFE de la promoció 2011 i del Màster de Secundària 2015 https://bit.ly/2WS1dvb

– Joan Arumí i Teresa Puntí formen part del grup de formadors de la “Sessió d’Especialització en avaluació formativa” adreçada al professorat de la UVic-UCC.

– Laia Anguita és noticia a El 9 Nou del 8 d’abril.

– Xavi Peña col·labora a l’article de la Revista Quo “¿Cuáles son las claves del uso de la crioterapia en el deporte? https://t.co/h1i0kF4L03

– El professor Gonzalo Flores realitza una estada Erasmus a la UNIVERSITÀ FORO ITALICO de Roma per compartir coneixements sobre l’aprenentage cooperatiu i l’educació física. L’estada ha tingut lloc del 8 al 12 d’abril.

– Els professors José Luis López i Ernest Baiget, juntament a l’alumne Marcos Borderías i el graduat Ismael Martín fan un estudi biomecànic al Trofeu Compte de Godó de tennis a Barcelona.

 

Publicacions i articles vinculats al professorat:

– “Mapes de localització dels clubs esportius dels alumnes de primer curs” elaborat per Josep Casanovas al bloc de CAFE de la UVic https://bit.ly/2UjZaDi

– “La participació al Dia Mundial de l’AF a Vic” elaborat per Laia Anguita, Núria Berenguer, Mercè Carrera i Dídac Herrero al bloc de CAFE de la UVic https://bit.ly/2Z3biXZ

– “El projecte DAC, un pas endavant en l’ensenyament a la universitat” elaborat per Joan Arumí al bloc de CAFE de la UVic http://bit.ly/2GfE8Nr

 

Activitats vinculades a graduats i alumnes:

– Adrià Gàlvez, estudiant, arriba fins als 1/8 de final al Campionat d’Espanya Universitaris de pàdel a València

– Anna Casarramona, graduada, és una de les 12 persones nominada a “Osonenc de l’any” que organitza El 9 Nou

 

Activitats realitzades en assignatures del grau de CAFE:

– Activitat Física per a Persones amb Discapacitat o Malalties Mentals (4t curs – Ona Castellsagué i Jordi Molas):

  • xerrada de Laia Planella, entrenadora personal a Mifas, sobre l’entrenament adreçat a persones amb Diversitat Funcional. La xerrada va tenir lloc l’11 d’abril.

– Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical (4t curs- professores Núria Berenguer i Laia Anguita):

  • 2a sessió a l’alumnat de l’Institut de Gurb.
  • energiser del congrés internacional de salut Cohehre2019 de la UVic-UCC el 3 d’abril.
  • preparació de coreografies

– Bases de la pràctica (2n curs – Jordi Coma i Ramon Rosanas): pràctica de control del ritme l’1 d’abril.

– Primers Auxilis i Lesions Esportives (4t curs – Xantal Borràs i Francesc Marín): pràctica de valoració de la força realitzant els tests “Sigle Leg Hamstring Bridge Test” i “90º Push-up” l’1 d’abril.

– Didàctica EF II (3r curs – Gonzalo Flores): partits de Kinball per finalitzar l’assignatura

– Esports d’Aventura (4t curs – Àngel Santamariña):

  • cap de setmana d’escalada a Solius i a Montserrat els dies 6 i 7 d’abril.
  • sortida de descens de barrancs

– Handbol (2n curs – Jordi Coma): Xerrada “De la iniciació al rendiment en etapes de formació” a càrrec de Toni Garcia

– Seminari de Pràctiques (3r curs):

  • 2a sessió del Taller “Com fer un CV” a càrrec del servei de Carreres Professionals de la UVic-UCC. El taller es va realitzar el 3 d’abril.
  • 2a sessió de “Presentació de les Pràctiques II” a càrrec d’Eduard Comerma (coordinador del grau) i Dídac Herrero (coordinador de pràctiques del grau). La sessió es va realitzar el 3 d’abril.
  • Sessió de presentació del TFG a càrrec de Gil Pla (coordinador de TFG de la FETCH) i Eduard Comerma (coordinador del grau). La sessió es va realitzar el 10 d’abril.

– Treball Interdisciplinari (2n curs – Joan Callarisa, Eduard Comerma, Sílvia Jurado i Àngel Santamariña): sessió de logística de l’organització dels projectes de cada grup: comitè organitzador de la sortida (Des guides du Chamonix), activitat de boulder (Equipo siete) i activitat de ràpel (Perdiendo el Norte)

 

Altres activitats vinculades al grau de CAFE:

– Els programes de la UVic-UCC i el CAP El Remei són noticia a El 9 Nou. Liderats per les professores Anna Puig i Laia Anguita (tècnica del projecte) i amb participació del nostre alumnat.

– Participem al Dia Mundial de l’AF a Vic amb activitats per escolars de 1ària i 2ària organitzades pels estudiants de les assignatures “Jocs Populars” i “Activitats coreogràfiques amb suport musical”

– II conferència del projecte TEV del CEEAF “Millora de la coordinació a través de l’aprenentatge diferencial al Talent Esportiu Vic” a càrrec de Jordi Merino. La conferència va tenir lloc el 25 d’abril.

– Arribem als 1600 seguidors al Twitter

 

Activitats realitzades al màster de professorat de secundària:

– Engeguem el Programa DAC (Docència Alternança en Centres) del màster a l’intitut La Plana de Vic.

 

El projecte DAC, un pas endavant en l’ensenyament a la universitat

Publicat per 11 d'abril de 2019
Sessió pràctica dels estudiants del màster

Qui no ha escoltat dir que, sovint, l’ensenyament a la universitat és massa teòric? Qui no ha escoltat dir que els universitaris quan surten de les aules no saben fer res? Aquests són dos tòpics que a vegades amb raó s’associen a l’ensenyament que es dona a la Universitat. Per trencar amb aquestes idees preconcebudes la universitat avança a nivell didàctic implementant metodologies competencials. Aquestes metodologies intenten que els estudiants universitaris, a més de conèixer teories i tinguin coneixements, siguin capaços d’aplicar-los per anar bé en contextos al màxim reals possibles. A més, l’ensenyament competencial no s’acaba en tenir uns coneixements i posar-los en pràctica sinó que també l’estudiant hi ha d’afegir una actitud adequada.

Oferir un ensenyament més competencial als estudiants és el que pretén el projecte DAC que aquest curs s’ha iniciat en el màster en formació del professorat d’ESO i batxillerat, especialitat d’educació física, de la UVic -UCC. Els estudiants realitzen classes teòriques d’educació física a la Universitat i porten els coneixements a la pràctica en sessions d’educació física en centres de secundària, batxillerat i cicles formatius que tenen en l’entorn més proper. Es produeix així una docència en alternança als centres (DAC) que provoca una relació més estreta entre la Universitat i els centres i proporciona unes pràctiques autèntiques, reals i significatives als estudiants del màster.

Sessió amb els estudiants de l’IES La Plana

Un cop finalitzat el primer semestre del projecte DAC s’observa que els estudiants del màster valoren positivament l’experiència però que és necessari millorar la coordinació entre la Universitat i els centres participants en el projecte. Establir connexions més profundes entre el professorat universitari i el dels centres és necessari per lligar continguts, per ajudar als estudiants a relacionar teoria i pràctica, per aportar innovació i recerca a l’educació física i perquè l’ensenyament universitari vagi fent passos cap a un ensenyament més competencial. Aquests són els grans reptes que pretén anar treballant el projecte DAC.

Joan Arumí Prat (@joanarumiprat)
joan.arumi@uvic.cat

Coordinador del màster de professorat de secundària
Departament de Ciències de l’Activitat Física

Estudiants de CAFE participen al Dia Mundial de l’Activitat Física a Vic

Publicat per 8 d'abril de 2019

El 6 d’abril es va celebrar el Dia Mundial de l’Activitat Física i la ciutat de Vic va ser l’encarregada d’organitzar l’acte central d’aquest dia a Catalunya. La iniciativa, que complia la seva 10a edició a Catalunya, va tenir lloc el 5 d’abril a diferents punts de la ciutat de Vic. L’alcaldessa de Vic,  Anna Erra, el secretari de Salut Pública,  Joan Guix Oliver, i el secretari general de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras, van participar en aquest acte central.

Durant tot el dia es van realitzar nombroses activitats organitzades per diverses entitats de la ciutat de Vic amb la finalitat de promoure una vida activa i saludable. D’entre elles, la Universitat de Vic va participar-hi a través de dues activitats organitzades pels estudiants de CAFE a la plaça major de Vic. Aquestes activitats es van organitzar des de les assignatures de l’Itinerari d’Educació Física de CAFE “Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical” i “Jocs Populars i Tradicionals”.

 

Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical

L’assignatura Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical està enfocada a les activitats coreogràfiques en el marc de l’educació. Aquest tipus d’activitats ofereixen la possibilitat de realitzar pràctica física en el context educatiu amb la finalitat de que l’estudiant descobreixi formes diferents de moviment. Les activitats coreogràfiques són una manera molt educativa per treballar en grup on el cos i el moviment són elements claus pel coneixement i control de l’espai amb coordinació de diferents estils musicals.

Un dels principals objectius de l’assignatura és que l’alumnat tingui contacte amb les situacions reals que es poden trobar al dia a dia com a futurs docents. El fet de posar-se davant d’un grup d’escolars i d’oients es va veure com una bona oportunitat per treballar aquests objectius i per ajudar a reflexionar sobre l’itinerari escollit i la seva futura dedicació a la docència.

Les professores, Núria Berenguer i Laia Anguita, vam decidir aprofitar els passos que havien proposat i treballat l’alumnat durant la primera part de l’assignatura. Són passos senzills que es poden adaptar en diferents tipus de música. Les professores vam fer un recull d’aquests, vam encabir-ho dins d’una coreografia i els hi vam proposar la cançó. Els alumnes van acabar d’adaptar-ho per fer-se la coreografia més seva i sentir-se més còmodes a l’hora d’exposar-ho davant dels escolars.

El dia de la jornada els estudiants es van organitzar en diferents grups per tal de poder treballar millor. A cada grup se’ls ensenyaven tots els passos de la coreografia i es practicaven. Un cop practicats els passos de la coreografia tots els alumnes de primària que participen de la jornada es van unir per realitzar el ball practicat. Un grup d’estudiants de CAFE es van col·locar a dalt l’escenari per tal d’animar i marcar la coreografia treballada. La resta es van col·locar estratègicament per l’espai perquè tots els escolars els poguessin seguir.

A part de la participació a la jornada, des de l’assignatura també es va participar al congrés Internacional de Salut Cohehre que organitza la Universitat de Vic aportant un energiser entre conferència i conferència. Els estudiants van explicar els passos bàsics de la coreografia i els van adaptar a l’espai.

I durant el semestre, també participem amb activitats realitzades amb dos instituts de la comarca, l’IES La Plana i l’IES Gurb.

Sessió amb els estudiants de l’IES Gurb
L’energiser del congrés Cohehre dinamitzat pels estudiants

 

Jocs Populars i Tradicionals

L’assignatura Jocs Populars i Tradicionals té l’objectiu de formar els estudiants en el coneixement, la pràctica i la utilització didàctica dels jocs populars i tradicionals en àmbits educatius i de lleure, aprofitant els components identitaris, d’arrelament al territori i de cohesió social que presenta la seva pràctica col·lectiva.

Així doncs, la professora Mercè Carrera juntament amb els estudiants de l’assignatura, van creuere que els jocs populars i tradicionals serien un bon mitjà per assolir els objectius del Dia Mundial de l’Activitat Física.

Els estudiants es van distribuir per la plaça major de Vic en 5 grups i oferian als escolars assistents la possibilitat de jugar a 9 jocs diferents. Aquests jocs van ser: Tres en ratlla; Saltar a corda; Passa la plaça; Memory xapes; Reptes cooperatius; Mbube, mbube; La fotografia; Pedra, paper, estisores i Joc del corrent.

Autors/es de l’article:
Laia Anguita (@laianguita), Núria Berenguer (@nuriabc90), Mercè Carrera i Dídac Herrero (@didacherreroba)

Professors/es del grau de CAFE (@UVic_CAFE) de la UVic-UCC (@uvic_ucc)

Mapes de localització dels clubs esportius dels alumnes de primer de CAFE de la UVic

Publicat per 4 d'abril de 2019

Els alumnes dels dos grups de primer del grau de CAFE han realitzat un mapa de cada grup que localitza els clubs esportius als quals estan vinculats. Aquesta activitat s’ha realitzat en el marc de l’assignatura de Teoria i Història de l’Activitat Física i de l’Esport.

Mapa de localització dels clubs dels alumnes

Els mapes permeten conèixer de manera visual i fàcil com estan repartits els clubs dels alumnes pel territori. La majoria són catalans, però també tenim alumnes aragonesos i de les Illes Balears.

Per senyalitzar els clubs de futbol s’ha utilitzat una icona negra i pels clubs o entitats de tots els altres esport de color blau. D’aquesta manera es pot veure fàcilment el pes del futbol dins de l’esport en general.

Obrint les icones podreu veure que alguns alumes han pujat imatges seves practicant esport. Tots ells indiquen el nom i la data de fundació del seu club. Amb aquestes informacions ens permeten veure l’evolució i difusió de l’esport a través de la història.

L’activitat del mapa també ha servit com a forma de coneixement i cohesió entre els alumnes del primer curs.

Podeu consultar els mapes a partir dels següents enllaços:

– Grup 11

– Grup 12

 

Josep Casanovas Prat (@josepcasanovasp)
josep.casanovas@uvic.cat

Professor de Teoria i Història de l’Activitat Física i de l’Esport (1r CAFE)
FETCH / UVIC-UCC

Activitats del març vinculades al grau de CAFE

Publicat per 1 d'abril de 2019

A continuació recordem les activitats que van tenir lloc el passat mes de març vinculades al grau de CAFE i als seus membres, que hem anat difonen a través de les nostres xarxes socials.

 

Xerrades, conferències i formacions

– Xerrada  “La marxa nòrdica en la promoció del benestar i la salut” a càrrec de la Fundación Walkim pels estudiants de 3r curs. La xerrada de l’àmbit de l’Activitat Física i Salut  va ser organitzada pel GREAF i va tenir lloc el 4 de març

– Conferència “El lleure professional” a càrrec de Jaume Gallego: llicenciat en CAFE i copropietari i gerent de l’empresa Safis Sports. La conferència va tenir lloc el 6 de març.

– Projecció-conferència “Hamza: un viatge de mil passes” organitzat per Ignasi i Joan Arumí i vinculat a les assignatures de Bàsquet (1r curs) i de Seminari de Pràctiques (3r curs). Més informació al bloc de CAFE. L’acte va tenir lloc el 13 de març.

– Quarta càpsula de Formació de Tècnics d’Osona dedicada a la “Nutrició en etapes de formació” a càrrec de Martí Noguera. Organitzada pel grau de CAFE i el Consell Esportiu d’Osona amb els professors Jordi Coma i Isaac Taberner. L’activitat va tenir lloc el 18 de març.

 

Activitats vinculades al professorat:

– Anna Puig i Anna Guàrdia van rebre un reconeixement del Programa Doctorats Industrials  del Govern de la Generalitat el 7 de març. Anna Puig (doctora) i Anna Guàrdia (doctoranda) van rebre un Doctorat Industrial el 2015.

– Marcela Herrera va participar al “XVI Congreso Nacional de Psicología de la Actividad Física y el Deporte” del 13 al 16 de març a la Universidad de Zaragoza. El congress va estar organitzat per la Federación Española de Psicología del Deporte, la Sociedad Aragonesa de Psicología del Deporte i el Observatorio para la Investigació e Innovación en  Ciencias Sociales. La Marcela va participar a les taules rodones “Psicologia y los eSports” i “Psicologia y coaching deportivo”.

– Javier Peña realitza una xerrada a la Faculty of Kinesiology, Sport, and Recreation at the University of Alberta el 20 de març. En Javier  hi està realitzant una estada de 4 mesos portant a terme un tema de recerca.

 

Publicacions i articles del professorat:

– Ernest Baiget (SPARG) publica a la revista Strength & Conditioning Journal una nova proposta metodològica d’entrenament en tennis basada en els seus estudis anteriors juntament a Ferran RodrÍguez i Xavier Iglesias (Inefcat)

– Gil Pla publica el text “Cómo favorecer el juego libre y espontáneo en la educación Infantil” sobre moviment, joc i infància a la revista “Aula de Infantil” de l’Editorial Graó.

– Gonzalo Flores: el seu estudi que mostra la visió del professorat d’Educació Física sobre els conflictes a l’escola multicultural és notícia a la UVic-UCC.

– Marcela Herrera participa a l’article del diari Ara “Coutinho, les expectatives i la ‘saudade’ del 23 de març

– Xantal Borràs publica l’article “Un exemple de Treball Final de Grau” al bloc de CAFE sobre el TFG d’Arnau Baena.

 

Professors alumnis entrevistats a l’Apunt de la UVic:

Isaac Taberner (21 de marc). L’Isaac és graduat en CAFE de la promoció 2011-2015.

Joan Arumí (7 de març). En Joan és graduat en Fisioterapia de la promoció de 1998-2001.

Judit Bort (14 de març). La Judit és graduada en CAFE de la promoció del 2005-2009.

Núria Berenguer (28 de marc). La Núria és graduada en CAFE de la promoció 2011-2015.

 

Activitats vinculades a graduats i alumnes:

– La graduada Anna Casarramona va ser escollida millora esportista del 2018 de la Federació Catalana de Patinatge a la gala celebrada el 4 de març. L’Anna va ser campiona d’Europa i de l’OK Lliga femenina amb l’Hostelcur Gijón i campiona d’Europa amb la selecció espanyola marcant a més el gol a la final.

– El graduat Ramon Ferrer rep el premi a millor TFG 2018 de la FETCH de la UVic i el COPLEFC li fa un reconeixement a la seva assemblea general del 18 de març.

– L’alumna Marta Sánchez queda 18ª a la Copa del Món de New Plymouth (Nova Zelanda) el 31 de març.

 

Activitats realitzades a les assignatures del grau de CAFE:

– Activitat Física per a Persones amb Discapacitat o Malalties Mentals (4t curs – Ona Castellsagué i Jordi Molas):

· xerrada d’Elena Congost sobre l’esport d’elit i la discapacitat. L’Elena va guanyar la medalla d’or als Jocs Paralímpics de Rio de Janeiro. La xerrada va tenir lloc el 15 de març.

· xerrada de l’Arnau i la Maria Rosa sobre la seva experiència als Special Olymplics i la importància de l’esport per a les persones amb discapacitat i per les seves famílies. La xerrada va tenir lloc el 21 de març.

– Activitats al Medi Natural (2n curs – Eduard Comerma i Àngel Santamariña): sortida a Matagalls amb els estudiants de Medi Natural (2n curs) el 25 de març.

– Esports d’aventura (4t curs – Àngel Santamariña):  escalada al Coll de Merolla el 31 de març.

– Didàctica de l’EF II (3r curs – Gonzalo Flores):

· pràctica de Kin-Ball mitjançant el Model Pedagògic d’Educació Esportiva de Siedentop el 14 de març.

· orientacions metodològiques del currículum d’EF de l’ESO amb la simulació d’una batalla de kahoots (joc de la piràmide) entre els llogarets gals el 21 de març.

– Futbol (2n curs – Albert Altarriba i Èric Lira): inici de les sessions pràctiques dirigides pels alumnes. La primera sessió va tenir lloc el 26 de març.

– Primers Auxilis i Lesions Esportives (4t curs – Xantal Borràs i Francesc Marín): elaboració d’infografies manuals per explicar factors de risc i mecanismes de diferents lesions. La sessió va tenir lloc el 21 de març.

– Psicologia de l’Alt Rendiment (4t curs – Marcela Herrera): visita del psicòleg australià Christopher Alarcón (The University of Queensland, Brisbane, Austràlia el 19 de març.

– Seminari de pràctiques (3r curs)

· sessió de presentació de les Pràctiques II dirigida per l’Eduard Comerma, coordinador de CAFE, i en Dídac Herrero, coordinador de pràctiques de CAFE. L’activitat va tenir lloc el 20 de març.

· taller de l’associació Demanoenmano per sensibilitzar de la pràctica de l’esport amb persones amb discapacitat intel·lectual. El taller va tenir lloc el 20 i el 27 de març.

– Assignatures de l’àmbit de l’Activitat Física i Salut (3r curs): Xerrada “Un programa d’exercici físic per a dones magrebines” a càrrec de la graduada Laia Anguita i organitzada pel GREAF

 

Altres activitats vinculades al grau de CAFE

– Celebració del Dia de la dona el 8 de març amb diferents activitats

– El CEEAF rep un doctorat industrial que es durà a terme conjuntament amb el Club Joventut Badalona. La graduada Claudia Alba és la doctoranda i el profesor Xavi Peña el responsable i director de la tesi.

– Visita de l’Escola Pia Olot a laboratori CAFE-CEEAF i taller de GPS PlayerTek, Encoder lineal i Plataforma de salts Chronojump i Màquines inercials. L’activitat va tenir lloc el 15 de març i va anar a càrrec del professor Albert Altarriba.

– La Federació Catalana de Basquetbol informa de la projecció-conferència “Hamza: un viatge de mil passes”.

Xerrada de Martí Casals (del membre de l’SPARG) sobre la bioestadìcitica en l’esport a la Univ. de Sevilla el 20 de març.

– Sessió de presentació de les Pràctiques I als estudiants de 2n curs a càrrec del coordinador Eduard Comerma i del coordinador de pràctiques Dídac Herrero. La sessió va tenir lloc el 27 de mar el 26 de març.

 

Difusió del grau de CAFE i de formacions vinculades:

– Saló de l’Ensenyament amb presència de professorat i alumnat de CAFE que van realitzar difusió del nostre grau. El saló va tenir lloc del 20  al 24 de març.

– Jornada de Portes Obertes a la UVic amb presència de professorat de CAFE (Albert Altarriba, Joan Arumí, Jordi Coma, Eduard Comerma, Albert Juncà, Gerard Piniés i Gemma Torres) que van realitzar difusió del nostre grau. La jornada va tenir lloc el 30 de març i vam realitzar les següents activitats: atencions personalitzades, sessions informatives, visites guiades a les instal·lacions esportives (trasllat amb carrilet) i visites al laboratori d’entrenament i valoració funcional.

– Difusió de les assignatures del segon semestre dels diferents cursos.

– Difusió del grau de CAFE amb els vídeos divulgatius de graduats i professorat (1  i 2).

Difusió del Màster Universitari en Tecnologia de l’Esport.

“Hamza: un viatge de mil passes” a la UVic-UCC

Publicat per 15 de març de 2019

El passat dimecres 13 de març va tenir lloc a l’Aula Magna de la UVic-UCC la projecció del documental “Hamza: un viatge de mil passes” basat en el projecte Hamza a Casablanca.
Els professors Ignasi Arumí i Joan Arumí (@joanarumiprat) van organitzar l’activitat que va comptar amb la participació del director del documental, Vidal Sabater, i del protagonista, Hamza Driouich. L’acte, que era obert al públic, vam comptar amb l’assistència dels estudiants de les assignatures de Bàsquet i Seminari de pràctiques del grau de CAFE i de persones vinculades a l’esport de la comarca.

L’acte es va dividir en dues parts, una inicial en que es va projectar el documental i on els ponents van desenvolupar algunes de les temàtiques que hi apareixien. Posteriorment va tenir lloc un torn obert de preguntes per part dels assistents.

Vidal Sabater

El director Vidal Sabater (@vidalsuso) que també és entrenador de bàsquet i coordinador de programa “BQ Solidari” de la Federació Catalana de Basquetbol va comentar que l’esport li va transmetre els valors que en Hamza va poder aplicar en altres aspectes de la seva vida quotidiana com són els estudis o la feina. Allò que en Hamza no sabia o no volia fer a l’escola, com podia ser la puntualitat o la capacitat de treball, si que ho feia a la pista de bàsquet.  Gràcies al bàsquet, a la implicació dels seus entrenadors i a la confiança de la seva família, en Hamza va poder aplicar tots aquests valors en el seu dia a dia.

 

Hamza Driouich

Hamza Driouich (@ProjecteHamza), el protagonista del documental i impulsor del Projecte Hamza a Casablanca, va comentar que a l’escola ell se sentia diferent, que quan passejava pel carrer ell se sentia diferent, que l’únic lloc que no el feien sentir diferent era dintre del club i de la pista de bàsquet. Això el va fer sentir part d’un grup, de la societat. Per ell tenir aquest sentiment de ser un més, i no ser el “moret” o el “diferent” va ser clau per poder guanyar autoconfiança i seguir endavant amb els seus somnis i ambicions, com podia ser arribar a la universitat.

 

Ignasi Arumí

Ignasi Arumí, expert en temes solidaris, va comentar que estem en un moment de canvi, ja que hem de passar de viure en una societat multicultural, a on hi ha moltes cultures diferents, a una societat intercultural a on hi ha moltes cultures diferents i a més a més es barregen. En aquest sentit els entrenadors/es i els professors/es d’educació física, hi tenim molt a fer, ja que en el nostre esport i la nostra assignatura, la relació entre persones és vital.

 

 

Aula Magna plena

En el torn obert de preguntes, es va debatre sobre com des dels clubs es pot ajudar perquè els immigrants o fills d’immigrants tinguin accés als seus serveis, ja sigui a través d’ajuts econòmics o de formacions a famílies per tal de remarcar la importància i els beneficis de fer un esport, tan per nens com per nenes. També es va fer evident, que l’esport de formació ha de tenir aquest caire social que permeti a tots els seus practicants sentir-se a gust fent esport i també sentir-se part d’un grup que saben que els recolzarà per tot allò que necessitin.

 

 

El Projecte Hamza es defineix amb les següents paraules al seu web:
“En Hamza és un català d’origen marroquí que viu al Masnou. Com molts altres fills d’immigrants, de petit es va trobar amb una sèrie de dificultats com ara diferències culturals, religioses i socioeconòmiques. Totes aquestes barreres les va superar gràcies a la seva capacitat de treball, a la seva passió pel bàsquet i a la voluntat d’una comunitat que el va donar totes les facilitats al seu abast. Ara, en Hamza té l’oportunitat de donar un cop de mà a nens i nenes al Marroc, a la terra on van néixer els seus pares. Gràcies a les xarxes socials, entrenadors de bàsquet de Casablanca es van posar en contacte amb ell per nodrir-se de la seva experiència i del seu coneixement.”
Els col·laboradors del Projecte Hamza són: Badalona Comunicació, Ajuntament del Masnou, Bàsquet Solidari, Federació Catalana de Basquetbol i El Masnou Basquetbol.

Els ponents i BQ Solidari

El projecte Hamza és un dels projectes que rep el suport del programa “BQ Solidari” (#BQSolidari) de la Federació Catalana de Basquetbol.  Aquest programa té l’objectiu de donar suport a les diferents accions i projectes solidaris de la xarxa de clubs de Catalunya, acostar el bàsquet i l’esport als qui no han pogut practicar-lo o estan privats de poder fer-ho. En el web de “BQ Solidari” podeu trobar més informació.

Des del grau de CAFE de la UVic volem tornar a agrair a en Hamza i a en Vidal la seva presència a la Universitat i que compartissin el seu projecte amb nosaltres.

 

Ignasi Arumí i Dídac Herrero (@didacherreroba)

Un exemple de Treball Final de Grau

Publicat per 6 de març de 2019

Com és ben sabut, tots els graduats de CAFE han de finalitzar els seus estudis realitzant el seu TFG (Treball Final de Grau). Aquest TFG moltes vegades suposa una angoixa pels estudiants, ja que a tercer, ja han de pensar i decidir quina serà la seva temàtica i han de tenir, mínimament definit l’objectiu general d’estudi. A quart, en funció de la temàtica se’ls assigna un tutor i s’acaben de definir les línies generals, l’objectiu i la metodologia. Entre desembre i abril, aproximadament, s’ha d’executar el treball que s’hagin fixat, sota la tutela del tutor. I durant la primera quinzena del mes de maig, sol haver-hi corre-cuites per poder-lo acabar en el termini indicat.

Aquest curs, entre d’altres, tutoritzo el TFG de l’Arnau Baena (@ArnauBaena20) que, a part de finalitzar els seus estudis, està fent pràctiques al Departament de Biomecànica del CAR i està d’ajudant en el projecte Talent Esportiu Vic (TEV, @TCeeaf) dirigit pel Dr. Javier Peña (@xavipl_2000) i executat pel graduat Jordi Merino (@JordiMeta).

El projecte TEV ha atorgat 12 beques a esportistes de la comarca, de diferents modalitats esportives i amb potencial per arribar a l’alt rendiment, i els ofereix preparació física complementaria als seus entrenaments.

Des d’un inici, vam plantejar la idea de poder unir estudis, pràctiques i feina al TEV i aquesta idea es va materialitzar en el projecte: “Valoració de l’efecte d’un protocol d’entrenament a la fatiga neuromuscular”, que compta amb el dictamen favorable del Comitè d’Ètica de la Recerca de la UVic i ens ha permès establir un conveni de col·laboració amb l’empresa DyCare Solutions (@DycareSolutions).

Estracta d’un estudi experimental on s’avaluen els efectes d’un protocol d’entrenament diferencial de 8 setmanes sobre la fatiga neuromuscular dels esportistes TEV. Per això, s’han buscat voluntaris per un grup control que tinguin característiques similars a la dels esportistes becats i practiquin els mateixos esports.

 

Prèviament i posterior a l’entrenament es realitza la sessió de valoració que consisteix en:

1. Valoració de la força explosiva, elàstic – explosiva i reactiva mitjançant un protocol de salt vertical (salt des de mig squat, salt amb contramoviment i salt amb caiguda des de calaix de 30cm d’alçada). Per la mesura de l’alçada del salt s’utilitza una plataforma de contactes (Chronojump BoscoSystem, De Blas i col, 2012). També s’avaluen el temps de contacte i el temps de vol mitjançant l’app MyJump2 (Balsalobre i col, 2015).

2. Valoració de la potència muscular (amb l’encóder lineal, Chronojump BoscoSystem) i la velocitat angular d’extensió del genoll (amb els sensors inercials, DyCare®Lynx, Duran i col, 2017) mitjançant 10 repeticions d’squat amb el 30% del pes corporal.

3. Generació de fatiga neuromuscular mitjançant 2 yo-yo test de recuperació intermitent nivell 2 fets de forma consecutiva. El yo yo test és un test d’esprints de 20 m amb un ritme determinat per una senyal acústica (Gathercole i col, 2015).

4. Tornem a fer els tests de salt vertical i squat per avaluar les diferencies dins de la mateixa sessió.

En unes quantes setmanes realitzarem la segona tanda de valoracions i podrem dedicar-nos a analitzar els resultats, discutir-los i extreure’n conclusions. I, a part de tot això, l’Arnau podrà anar redactant la memòria del seu TFG que haurà de lliurar el dia 17 de maig. Queden, doncs, una mica menys de 3 mesos per enllestir tot el treball. Que no se us tiri el temps a sobre!

Quan finalitzem l’estudi us podrem fer partícips dels resultats.

 

Referències

Balsalobre-Fernández C, Glaister M, Lockey RA (2015): The validity and reliability of an iPhone app for measuring vertical jump performance, Journal of Sports Sciences, DOI: 10.1080/02640414.2014.996184

De Blas X, Guerra M, López, J, Padullés J (2012). Creación y validación de Chronojump-Boscosystem: un instrumento libre para la medición de saltos verticales. RICYDE. Revista internacional de ciencias del deporte 8(30), 334-356. doi:10.5232/ricyde2012.03004.

Duran J, Ferrer V, Turmo A. Validez y aplicabilidad de un nuevo sensor inercial (Dycare®- Lynx) para la evaluación de la flexibilidad activa de la musculatura isquiotibial en futbolistas. Congreso de la Sociedad Iberica de Biomecánica y Biomateriales (SIBB), Sant Cugat, 10 de nov. de 2017.

Gathercole R, Sleivert G, Sporer, B, Stellingwerff, T (2015). Comparison of the Capacity of Different Jump and Sprint Field Tests to Detect Neuromuscular Fatigue. The Journal of Strength and Conditioning Research, 29(9), 2522-2531. doi:10.1519/JSC.0000000000000912

 

Autora

Xantal Borràs Boix, PhD (@XantalBorras)

Professora del Departament de Ciències de l’Activitat Física de la UVic-UCC

Sport Performance Analysis Research Group (@uvic_sparg)

 

 

Activitats del febrer vinculades al grau de CAFE

Publicat per 3 de març de 2019

A continuació recordem les activitats que han tingut lloc aquest mes de febrer vinculades al grau de CAFE i als seus membres que hem anat difonen a través de les nostres xarxes socials.

 

Festa de l’Esport Vigatà 2019 (15 de febrer)

Organitzada per l’Ajuntament de Vic i amb molts protagonistes de CAFE UVic:

– Millor esportista femenina: l’alumna Marta Sánchez (CN Vic – ETB)

– Millor esportista masculí: l’alumne Eloi Palau (Unió Ciclista Vic)

– Millor tècnic: el professor Dídac Herrero (CB Vic)

– Premi Activitat Física i Innovació Ciutat de Vic (promogut per la UVic): CB Femení Osona pel seu projecte “TecniMotriu” amb el graduat Jordi Fortet

– Premi Activitat Física i Societat (promogut per la Penya Barcelonista Plana de Vic): el Consell Esportiu d’Osona pel seu projecte “Tots juguem” amb el professor Isaac Taberner i els graduats Ester Arnaus i Jordi Fortet.

– Reconeixement dels seus clubs a la professora Ester Checa (CG Vic) i la graduada Ester Arnaus (Vic Riuprimer REFO)

Més informació a l’article del nostre bloc:

 

Activitats vinculades al grau de CAFE

‪- Sortida a la neu amb l’alumnat de 2n curs de l’assignatura “Activitats a la natura” amb el professor Eduard Comerma. L’activitat va tenir lloc l’1 de febrer.

– El membre de l’SPARG Martí Caals publica un estudi que associa la mortalitat d’exjugadors de l’NBA a ètnia i estatura. L’ estudi ha estat realitzat per investigadors espanyols i publicat a Applied Sciences l’1 de febrer.

– Inici del 2n semestre pels estudiants de 1r, 2n i 3r curs (4 de febrer) i pels estudiants de 4t curs (25 de febrer).

– Conferència de l’àmbit del rendiment esportiu “Soccer Services: implementació de projectes de futbol a tot el món”. Va tenir lloc el 13 de febrer i va anar a càrrec d’Albert Pérez.

– El GREAF posa la salut i l’activitat física al centre del disseny del POUM de Vic. Una iniciativa pionera amb voluntat d’arribar arreu del país. L’acte de presentació va tenir lloc el 13 de febrer.

– Arribem als 500 seguidors a Instagram

– Visita de l’Institut Laurus de les Franqueses del Vallès als laboratoris de CAFE i del CEEAF el 27 de febrer.

 

Activitats vinculades al professorat de CAFE de la UVic

– Joan Callarisa presenta la comunicació “Es pot treballar el currículum a partir d’un element patrimonial?” a les XVI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. L’acte va tenir lloc el 10 de febrer.

– Isaac Taberner és entrevistat al Canal Taronja per presentar el projecte del Consell Esportiu d’Osona per promoure l’hàbit saludable a Osona. L’entrevista va tenir lloc l’11 de febrer.

– Gemma Torres i Josep Castillo participen a la Jornada internacional “Identitats docents: reflexions sobre les Pràctiques i la recerca a l’aula en la formació de mestre”.  La Gemma Torres, juntament amb Núria Simó, van presentar les conclusions del projecte ARMIF “Construint la identitat docent des de la pràctica i la recerca a l’aula: El paper del Pràcticum i el Treball Final de Grau en la formació inicial de Mestre d’Educació Primària” en el marc dels projectes ARMIF desenvolupats a la FETCH (UVic-UCC) sobre la identitat docent. En Josep Castillo va presentar el proper projecte ARMIF “La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de mestre de la UVic-UCC”.

– Gil Pla participa en un intercanvi amb la Niederrhein University (Alemanya). Del al 19 al 22 de febrer, un grup de 25 estudiants i dues professores de Pedagogia de la Primera Infància de la Universitat de Ciències Aplicades Niederrhein – Hochschule Niederrhein (Mönchengladbach, Renània del Nord-Westfàlia, Alemanya) van visitar la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Aquesta activitat s’emmarca en un intercanvi acadèmic anual que aquesta universitat i facultat duen a terme des de 2015. Un intercanvi que pren forma en el seminari que s’ha anomenat: “International Seminar: comparing German and Catalan Education Systems” i aquesta és la 5ena edició consecutiva i no s’espera, tampoc, que en sigui la seva última.

– Les professores Judit Bort, Anna Guàrdia i Anna M. Puig (membres del GREAF) publiquen un article a l’European Journal of Public Health una nova revisió sistemàtica en l’associació del comp sedentari en la salut amb trastorns mentals severs. Es publica el 21 de febrer a

– Montse Martín participa al Kick off meeting del projecte Europeu CASES a Edge Hill University (Ormskirk – Nord Anglaterra). Hi participen representants de diferents universitats europees.

– Dídac Herrero és l’Alumni treballador entrevistat a l’Apunt de la UVic del 28 de febrer. En Dídac és graduat en Fisioterapia a la promoció de 2003.

 

Activitats vinculades a graduats i alumnes de CAFE a la UVic

– Pràctiques internacionals al Nepal amb la presència de l’estudiant Elisabeth Llompart (4t curs) i el professor Ignasi Arumí.

– Campionats de Catalunya Universitaris de Natació: Clara Peso (1r curs) guanya la medalla de bronze dels 4x50m estils amb l’equip femení de la UVic i participació d’Aitor Sujar (3r curs)

– La graduada Elisabet Fernandez és l’Alumni treballadora entrevistada a l’Apunt de la UVic del 20 de febrer. L’Elisabet és graduada en CAFE i MEF a les promocions de 2008 i 2011 respectivament. Actualment és la responsable dels projectes relacionats amb la comunitat universitària de l’UHub.

– La graduada Anna Farrés (Espai Salut Vic) va realitzar una xerrada sobre la seva experiència en l’àmbit de la salut. La xerrada va ser organitzada pel GREAF i va tenir lloc el 25 de febrer.

 

Activitats realitzades en assignatures del grau de CAFE

– Handbol (2n curs – professor Jordi Coma): Xerrada de Pau Ventura sobre el reglament i l’arbitratge el 6 de febrer.

– Aprenentatge i Desenvolupament Motor (1r curs – Gil Pla): mostra d’un exemple del treball grupal que consistia en l’assessorament a un entrenador.

– Bases de la pràctica (2n curs – Jordi Coma i Ramon Rosanas): sessió de treball de moviments olímpics a càrrec Eric Bueso (graduat  CAFE UVic) l’11 de febrer.

– Didàctica de l’EF II (3r curs – Gonzalo Flores): inici de l’experiència gamificada ‘ASTÈRIX I OBÈLIX, LA CONQUESTA DE ROMA’ el 12 de febrer. Entre altres activitats, es van entrenar amb el ‘sable-espuma’ abans d’arribar a la Bretaña.

– Biomecànica (3r curs – Xantal Borràs): es treballa la cinemàtica el 14 de febrer.

– Bàsquet (1r curs – Joan Arumí): els estudiants van jugar a bàsquet amb les set normes inicials de James Naismith a la sessió del 14 de febrer.

– Seminari de Pràctiques (3r curs): Seminari “Prevenció de conductes de risc de l’educació física i l’esport” a càrrec d’Albert Soldevila (EsportSalus) el 20 de febrer.

 

Activitats de la UVic relacionades amb l’activitat física

Presentació de la cursa de la dona. El diumenge 10 de març hi haurà una cursa no mixta, exclusivament per a dones, d’uns 5,5 km. L’organització va a càrrec de Vic Dones – SIAD Osona en col·laboració amb l’UHub (Servei a la Comunitat Universitària), i la Unitat d’Igualtat de la UVic-UCC.