Estudiants de CAFE participen al Dia Mundial de l’Activitat Física a Vic

Publicat per 8 d'abril de 2019

El 6 d’abril es va celebrar el Dia Mundial de l’Activitat Física i la ciutat de Vic va ser l’encarregada d’organitzar l’acte central d’aquest dia a Catalunya. La iniciativa, que complia la seva 10a edició a Catalunya, va tenir lloc el 5 d’abril a diferents punts de la ciutat de Vic. L’alcaldessa de Vic,  Anna Erra, el secretari de Salut Pública,  Joan Guix Oliver, i el secretari general de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras, van participar en aquest acte central.

Durant tot el dia es van realitzar nombroses activitats organitzades per diverses entitats de la ciutat de Vic amb la finalitat de promoure una vida activa i saludable. D’entre elles, la Universitat de Vic va participar-hi a través de dues activitats organitzades pels estudiants de CAFE a la plaça major de Vic. Aquestes activitats es van organitzar des de les assignatures de l’Itinerari d’Educació Física de CAFE “Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical” i “Jocs Populars i Tradicionals”.

Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical

L’assignatura Activitats Coreogràfiques amb Suport Musical està enfocada a les activitats coreogràfiques en el marc de l’educació. Aquest tipus d’activitats ofereixen la possibilitat de realitzar pràctica física en el context educatiu amb la finalitat de que l’estudiant descobreixi formes diferents de moviment. Les activitats coreogràfiques són una manera molt educativa per treballar en grup on el cos i el moviment són elements claus pel coneixement i control de l’espai amb coordinació de diferents estils musicals.

Un dels principals objectius de l’assignatura és que l’alumnat tingui contacte amb les situacions reals que es poden trobar al dia a dia com a futurs docents. El fet de posar-se davant d’un grup d’escolars i d’oients es va veure com una bona oportunitat per treballar aquests objectius i per ajudar a reflexionar sobre l’itinerari escollit i la seva futura dedicació a la docència.

Les professores, Núria Berenguer i Laia Anguita, vam decidir aprofitar els passos que havien proposat i treballat l’alumnat durant la primera part de l’assignatura. Són passos senzills que es poden adaptar en diferents tipus de música. Les professores vam fer un recull d’aquests, vam encabir-ho dins d’una coreografia i els hi vam proposar la cançó. Els alumnes van acabar d’adaptar-ho per fer-se la coreografia més seva i sentir-se més còmodes a l’hora d’exposar-ho davant dels escolars.

El dia de la jornada els estudiants es van organitzar en diferents grups per tal de poder treballar millor. A cada grup se’ls ensenyaven tots els passos de la coreografia i es practicaven. Un cop practicats els passos de la coreografia tots els alumnes de primària que participen de la jornada es van unir per realitzar el ball practicat. Un grup d’estudiants de CAFE es van col·locar a dalt l’escenari per tal d’animar i marcar la coreografia treballada. La resta es van col·locar estratègicament per l’espai perquè tots els escolars els poguessin seguir.

A part de la participació a la jornada, des de l’assignatura també es va participar al congrés Internacional de Salut Cohehre que organitza la Universitat de Vic aportant un energiser entre conferència i conferència. Els estudiants van explicar els passos bàsics de la coreografia i els van adaptar a l’espai.

I durant el semestre, també participem amb activitats realitzades amb dos instituts de la comarca, l’IES La Plana i l’IES Gurb.

Sessió amb els estudiants de l’IES Gurb
L’energiser del congrés Cohehre dinamitzat pels estudiants

Jocs Populars i Tradicionals

L’assignatura Jocs Populars i Tradicionals té l’objectiu de formar els estudiants en el coneixement, la pràctica i la utilització didàctica dels jocs populars i tradicionals en àmbits educatius i de lleure, aprofitant els components identitaris, d’arrelament al territori i de cohesió social que presenta la seva pràctica col·lectiva.

Així doncs, la professora Mercè Carrera juntament amb els estudiants de l’assignatura, van creuere que els jocs populars i tradicionals serien un bon mitjà per assolir els objectius del Dia Mundial de l’Activitat Física.

Els estudiants es van distribuir per la plaça major de Vic en 5 grups i oferian als escolars assistents la possibilitat de jugar a 9 jocs diferents. Aquests jocs van ser: Tres en ratlla; Saltar a corda; Passa la plaça; Memory xapes; Reptes cooperatius; Mbube, mbube; La fotografia; Pedra, paper, estisores i Joc del corrent.

Autors/es de l’article:
Laia Anguita (@laianguita), Núria Berenguer (@nuriabc90), Mercè Carrera i Dídac Herrero (@didacherreroba)

Professors/es del grau de CAFE (@UVic_CAFE) de la UVic-UCC (@uvic_ucc)