Programa FORMA’T: el pla de formació del professorat de la UVic-UCC

Publicat per 10 de febrer de 2020
Amb l’objectiu de desenvolupar la formació inicial i permanent del professorat universitari i facilitar el desenvolupament de la innovació docent a la UVic-UCC per a la millora de la qualitat de la docència, el Centre d’innovació i Formació en Educació (CIFE), de manera coordinada amb el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Formació Contínua (VOAFC) i en col·laboració amb les diferents àrees i serveis de la UVic-UCC vinculades a la docència (USD, Escola d’Idiomes, U_Media, Biblioteca, Escola de Doctorat, Àrea de les TIC) i les diferents facultats, desplega el Pla de Formació Permanent del Professorat de la UVIC-UCC (PFPpUVic).

Informa’t de les propostes formatives del Programa FORMA’T 2021 clicant aquí.

Competències docents

 

El Pla de Formació Permanent del Professorat de la UVic-UCC ofereix un programa formatiu amb caràcter anual a tot el professorat en la línia de promoure i facilitar l’assoliment i consolidació de les diferents competències docents:

• Competència de planificació i gestió de la docència
• Competència metodològica
• Competència lingüística i comunicativa
• Competència personal, interpersonal i de treball en equip
• Competència d’innovació

Línies prioritàries de formació

 

Per donar l’oportunitat al professorat de qüestionar-se el que fa, formar-se i implementar canvis a la seva aula, el PFPpUVic s’adequa a les següents línies prioritàries de formació:

• Modalitats organitzatives i mètodes d’ensenyament-aprenentatge
• Internacionalització de la docència
• Utilització de recursos digitals
• Acompanyament i orientació dels estudiants
• Gestió i lideratge
• Metodologia de la investigació
• Ús responsable de la informació

 

Tot plegat fa que el PFPpUVic s’acabi configurant com un pla de formació amb uns trets diferencials que el caracteritzen: plurianual, en el sentit que les propostes formatives s’oferiran en la mesura que
hi hagi interès sostingut en la seva realització; personalitzable, donat que serà el professorat qui prioritzarà una o altra proposta formativa en funció dels seus interessos, necessitats o disponibilitat del
moment; transversal, pel fet que les seves propostes s’adrecen a diferents destinataris
(professorat en general, professorat novell, personal investigador, professorat associat); interdisciplinar, quan del que es tracta és d’aportar una visió global sobre un determinat àmbit de la docència o disciplinar, quan del que es tracta és d’aterrar determinades pràctiques docents a una titulació.