Professorat dels diferents graus de la FETCH es reuneixen en una jornada de pràctiques

Publicat per 12 de setembre de 2019
Amb l’objectiu de compartir i discutir com es poden millorar els processos de pràctiques dels diferents graus per acompanyar encara millor els i les estudiants de la Facultat, més de 100 professores i professors es reuneixen durant dos dies per debatre-ho i compartir-ho. D’aquesta manera, els objectius que persegueixen aquestes jornades es concreten en els següents: a) generar un espai de reflexió, de debat i de treball entre el professorat de la titulació; 2) avançar en la tutorització i els processos de pràctiques; i 3) reflexionar sobre la importància de les pràctiques.

Centrant-nos ja en els estudis de mestre i la seva vinculació no només a les estades de pràctiques sinó també a les escoles i en concret a les de Vic després d’ghaver compartit els dos darrers anys el projecte sobre Mentoratge i Identitat Docent (MID), la trobada ha començat amb l’aportació de les dades estadístiques per al curs que tot just comencem i que aporta els següents resultats: 323 estudiants de grau de 1r. a 4t. curs es repartiran entre 155 escoles distribuïdes al llarg de tota la zona geogràfica de Catalunya.

Al llarg de la matinal s’ha reflexionat al voltant d’idees tan interessants com les que desgranem tot seguit, fruit tant de les aportacions dels projectes MID i ARMIF duts a terme pels equips d’inverstigadors de la pròpia Facultat, aixó com al llarg del posterior diàleg i posada en comú entre les persones assistents:

“El concepte de projecte, la idea de projecte, de construir junts, és molt potent a les escoles”.

“Com podem, tutors i tutores de la universitat i de les escoles, ajudar a analizar, interpretar, recolocar aquelles experiències que els i les estudiants están vivint en la seva práctica docent”.

“Elements en tensió: com organitzem el dia a dia a l’aula, quins continguts són rellevants, …”.

“Què fem entre aquest procés de negociació que sura mentre els estudiants es mouen per l’escola i per la universitat?”.

“Els tutors d’escola són models de comportament per als estudiants de Mestre. Volen ser com ells”.

“La feina més important que tenim amb els i les estudiants és com poden veure, participar i viure l’experiència en tants àmbits de l’escola com sigui possible”.

En definitiva una interessant matinal de posada en comú i reflexió que demà, en el seu segon dia, promourà la posada en marxa de les actualitzacions de les guies de pràctiques dels diferents cursos dels graus en Mestre de la FETCH.