Publicat per 5 d'abril de 2018
Dins del marc del Seminari MID (Mentoratge i Identitat Docent) i el Seminari de Pràctiques I dels estudiants de segon dels Graus en educació infantil i en educació primària de la FETCH van reunir-se ahir dins una de les activitats programades per compartir amb mestres. D’aquesta manera, amb la trobada d’ahir es va començar a fer el primer pas dins del marc del Programa MID per apropar els i les mestres de la ciutat de Vic a la facultat en el que des del Seminari MID s’entén com un pont d’anada i de tornada que ha d’involucrar els mestres i el professorat de la FETCH en la formació dels futurs i futures mestres al llarg de la seva formació inicial.

Tal i com ja ens hem fet ressò en anteriors entrades en aquest lloc, el Programa MID endegat aquest curs a la ciutat de Vic a iniciativa de la Universitat aplega mestres totes les escoles de la ciutat i professorat de la nostra Facultat. D’aquesta manera, la trobada d’ahir va evidenciar un cop més la idoneïtat de promoure activitats com aquesta dins dels graus, ja només pel fet que permeten obrir espais de confiança, que toquen sensibilitats i que permeten als estudiants i futurs mestres aterrar i posar negre sobre blanc els pros i contres de la professió docent. La trobada, que porta per nom Diàleg amb mestres, va propiciar un interessant intercanvi on les mestres presents van repassar les seves trajectòries profesisonals sota el fil conductor de les preguntes que els estudiants havien treballat prèviament a la trobada i que van aportar elements per al diàleg i la reflexió centrats, entre d’altres, en aspectes com ara: la motivació dels alumnes, el compromís/vocació del mestre, la gestió del conflicte, l’estrtuctura de les sessions de classe, la separació per nivells i l’aprenentatge dels alumnes, el treball de les emocions, el desenvolupament de la relació afectiva mestre/alumne, l’alumnat nouvingut, la gestió del temps, … tots ells temes que van donar per molt i que certament van fer que la trobada es fes realment curta. Destacar també el fet que algunes i alguns dels mestres participants, tots ells amb trajectòries ben diferents i quina més interessant, coincidia que eren també ex-alumnes de la UVic.

Amb tot plegat, doncs, es va evidenciar un cop més la importància de teixir vincles escoles-facultat, uns vincles que també amb la trobada d’ahir va reforçar entre les escoles i la facultat en la formació dels futurs i futures mestres.

Recta final del Seminari MID

I com aquell que no vol la cosa ens torbem que el Seminari MID i amb ell tot el conjunt del Programa MID es situa en la recta final del seu primer any de recorregut. I per a fer-ho, la darrera sessió, prevista per al proper dimecres dia 18 d’abril, hi ha prevista una conferència final on la Teresa Maria Ferrer, mestra jubilada, ex-directora d’escola i coordinadora de pràctiques del seu centre durant molts anys, ens parlarà de “L’acollida i l’acompanyament de l’alumnat en pràctiques: el que ensenyem i aprenem les escoles”. L’acte, adreçat als mestres i les mestres de la ciutat, al professorat de la Facultat i als estudiants dels graus en MEP i MEI, es farà a 2/4 de 6 de la tarda a l’Aula Magna de la UVic.

Altres entrades relacionades amb el tema en aquest lloc:

Dimecres passat a la UVic mestres de les escoles de Vic i professorat de la FETCH en van reunir novament dins del marc del Seminari MID

Una resposta a “Mestres de Vic que participen al Seminari MID es reuneixen amb estudiants de pràctiques de MEP i MEI