L’activitat del grup sobre TFG/TFM de la UVic-UCC entra a la seva recta final

Publicat per 26 d'abril de 2017
Com informàvem en anteriors entrades en aquest lloc, al llarg d’aquest curs acadèmic s’ha posat en marxa un grup de treball impulsat des del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica que tenia per objectiu posar blanc sobre negre el que es treballa a nivell de TFG/TFM a les diferents Facultats de la UVic i també als centres vinculats.

El resultat del treball realitzat és previst que es comparteixi amb tot el professorat de la UVic a la Jornada d’Innovació Docent 2017 prevista per al dimecres 21 de juny. En aquesta jornada el VOA compartirà el marc general establert per a tots els estudis de la UVic i els diferents centres ens situaran en les seves prioritats i millores. Al mateix temps es comptarà amb la mirada experta del ponent convidat en aquesta ocasió, el professor Javier Paricio Royo, professor titular de la Universidad de Zaragoza, adjunt al Rector per a la Innovació Docent i responsable de la qualitat de les titulacions d’aquesta universitat entre els anys 2008 i 2012. Actualment és també membre de la Junta de la Red Estatal de Docencia Universitaria, REDU, de la qual la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya n’és sòcia institucional. El mateix Paricio, a banda de participar en la Jornada a la tarda en un seminari adreçat al grup de treball per tal que de manera més restringida puguin compartir reptes i inquietuds. Un seminari que comptant amb la mirada experta del ponent de ben segur que els orientarà en els propers passos a realitzar dins l`àmbit del TFG/TFM i també consolidar i completar iniciatives endegades.

La creació del grup de trebal tenia per objectiu que un cop consolidada l’ampliació dels nous graus i màster d’ençà de la posada en marxa del Pla Bolonya els responsables dels diferents centres, els coordinadors i coordinadores de TFG/TFM, així com dels diferents centres vinculats, a més  a més del CIFE i la Biblioteca, ens aturéssim a pensar en el camí fet, compartir inquietuds, dubtes, dificultats, iniciatives i per suposat que experiències reeixides en aquest àmbit.

D’aquesta manera, i amb l’impuls i guiatge del VOA, amb la Vicerectora Cristina Vaqué i l’adjunta per als afers acadèmics, l’Olga Pedragosa, al llarg dels les cinc sessions previstes més el treball fet des de cada centre, s’ha pogut emmarcar i compartir tot el que cal que la normativa de la UVic ha de contemplar al mateix temps que cada centre ha tingut l’oportunitat d’identificar àrees de millora i fins i tot en alguns casos començar ja a introduir-les.

De les diferents trobades realitzades, a falta de la darrera sessió, destaquem el salt qualitatiu que ha representat la possibilitat de compartir els diferents aspectes relacionats amb els TFG/TFM més enllà de les casuístiques i especificitats evidents de cada centre, i que es pugui comptar, després de la feina feta, amb un marc general de referència. Un marc de referència clarament orientador, alineat amb l’estratègia institucional de la UVic-UCC i al mateix temps atent a la normativa vigent que des de les agències de qualitat es prescriuen. Un marc que al mateix temps s’ha promogut que sigui el suficientment flexible com perquè cada centre pugui sentir-se còmode i donar resposta a les diferents necessitats derivades tant dels estudis de grau com de màster que s’hi imparteixen.

No hi ha dubte que aquesta és una més entre les diferents inciatives que des del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica s’impulsen per tal d’impulsar la millora de la docència a la nostra universitat i que compta amb la  la implicació del CIFE, com ara la propera Jornada d’Intercanvi de Bones Pràctiques 2017 i que es dedicaran de manera monogràfica a la metodologia d’Aprenentatge i Servei.

Altres noticies sobre el tema relacionades en aquest lloc:

Una resposta a “L’activitat del grup sobre TFG/TFM de la UVic-UCC entra a la seva recta final