Publicat per 16 de febrer de 2018
Més de vint professores i professors de la UVic-UCC de les diferents facultats han assistit aquest matí a una nova edició de les Trobades Media Breakfast, la vuitena ja des del seu inici. En aquesta ocasió, i de la mà del professor Juan Jesús Arrausi, dissenyador gràfic i professor de la Universitat Pompeu Fabra, sobre el tema “El que no es veu no existeix: eines digitals per a la visualització de conceptes i presentacions“.

Programa de la proposta formativa

I el cert és que la trobada ha ben satisfet les persones que hi hem assistit, les quals ens hem quedat amb ganes de poder-ne saber una mica més. Al llarg de la trobada s’han donat a aconèixer tot un seguit de recursos online que poden acompanyar i facilitar l’activitat dels docents per tal de visualitzar processos i resultats. D’altra banda, els recursos presentats per Arrausi, el qual ha partit dels interessos de les persones asssitents, les quals vam omplir un qüestionari dies abans de la trobada, avui s’han pogut veure també aplicats a casos concrets.

En tot moment Arrausi ha captat l’atenció de les persones assistents

D’aquesta manera, i al llarg de la interessant sessió, en tot moment complementada pels materials que ha compartit amb les persones que hi hem asssitit, el ponent ha promogut la reflexió alhora que proporcionat recursos sobre aspectes tan diversos com ara el resum esquemàtic, l’ús estratègic del coneixement, la diferenciació entre el procés i el producte o resultat de les actuacions i treballs dels estdudiants, els apunts visuals, la interpretació visual d’una lectura, la pluja d’idees, els elements que generen discursos. tot plegat deixant molt clar, en paraules del mateix Arrausi, que “totes aquestes eines hem de saber contextualitzar-les a les nostres assignatures i als nostres alumnes”.

Sens dubte, doncs, una matinal altament productiva per a les persones que hi hem assistit i que de ben segur ens ha generat noves necessitats de formació sobr eels diferents àmbits tractats a mode d’introducció a la sessió d’avui i que des del CIFE donarem resposta en un futur no gens llunyà.

Aprofitem aquestes ratlles per informar que la nova trobada Media Breakfast programada serà el proper divendres dia 2 de març i tractarà sobre el tema “No cal ser guapo. Cal ser telegènic“, on veurem les diferències entre parlar en públic, fer una classe i parlar davant d’una càmera. Tot plegat de la mà de la Teresa Baró, experta en comunicació personal en l’àmbit professional, escriptora, conferenciant i professora.

Una resposta a “Èxit de participació a la nova píndola formativa del Media Breakfast de la mà d’U_Media i el CIFE

1. Xat Capellas

Sessió molt interessant, útil, pràctica, profitosa, …, i amb un crack de professor!
    Moltes gràcies UMedia i CIFE!