De manera excepcional, la UVic impartirà un Postgrau en Formació Montessori: Guia AMI 0-3 anys (Comunitat Infantil)

Publicat per 13 de febrer de 2018
Aquest Postgrau proporcionarà una formació completa i integral per exercir com a Guia Montessori AMI 0-3 anys (cicle anomenat Comunitat Infantil). El diploma obtingut estarà reconegut per l’Associació Montessori Internacional (AMI). La formació començarà el maig vinent i s’impartirà en una sola edició , curs 2018-2019, i com es comneta en el titular d’aquesta entrada, de manera excepcional.

El mètode de Maria Montessori és una proposta pedagògica àmpliament reconeguda a nivell mundial. Està inspirat en l’humanisme integral, que postula la formació dels éssers humans com a persones úniques i plenament capacitades per actuar amb llibertat, intel·ligència i dignitat.

Es tracta d’un postgrau professionalitzador, adreçat a titulats universitaris que ja posseeixin algunes eines bàsiques en l’àmbit didàctic i pedagògic, i a altres amb un perfil més tècnic relacionat amb la cultura o la ciència. Aquest Postgrau s’ha dissenyat per aconseguir els objectius següents:

Preparar i formar professionals ben preparats i en la metodologia Montessori, capaços d’aplicar-la i d’adequar-la a les necessitats actuals.

Adquirir competències sòcio-professionals específiques, tant des de la Psicopedagogia com de la Didàctica en l’àmbit escolar que capacitin per a fer de Guia en una comunitat infantil Montessori (0-3 anys).

Oferir una formació rigorosa d’excel·lència, d’acord amb uns principis psicopedagògics que empíricament s’ha demostrat que són de molta qualitat encara avui al segle XXI.

La formació arrencarà al maig amb una primera part intensiva presencial, de dilluns a dissabte, que s’allargarà fins al juliol. A partir de llavors el treball continuarà de forma no presencial durant el curs, fins a la preparació i realització dels exàmens finals (tres setmanes de maig de 2019). Les inscripcions al postgrau en Formació Montessori ja es poden fer al web de Formació Contínua de la UVic-UCC.

Aquesta titulació és independent de la del Màster Universitari en Pedagogia Montessori en l’etapa de 0 a 6 anys que ofereix des de fa anys la UVic-UCC, i que no tornarà a obrir matrícula fins al curs 2019-2020.