Sonia Fernández-Vidal – La Física quàntica. Realitat o ficció? – 10/12/14

with No hi ha comentaris

Llibre: Esmorzar amb partícules

Xerrada-debat: Física quàntica. Realitat o ficció?

110_7135110_7142

Avui dimecres 10 de desembre de 2014, de 10 a 11.30h s’ha realitzat a l’Aula Magna de la UVic l’activitat “Física quàntica. Realitat o ficció?” A càrrec de la científica Sonia Fernández-Vidal, a propòsit del seu llibre Esmorzar amb partícules.

Sonia Fernàndez-Vidal ha parlat de la teoria quàntica, una de les més belles i fascinants de la ciència. Les regles que segueix són esbojarrades si les comparem amb el nostre dia a dia. Són antiintuïtives. Quan ens endinsem en el món quàntic es qüestionen les nostres creences sobre la realitat, també les de la nostra realitat quotidiana. Sonia Fernández-Vidal, escriptora i doctora en física quàntica, i Francesc Miralles, escriptor i periodista, ens conviden en aquest llibre a un esmorzar molt divertit al qual també assistiran Newton, Einstein, Heisenbergi altres físics famosos de la història.

Sonia ha explicat en la xerrada per a què serveix l’accelerador de partícules, què és la partícula de Déu, com és que les coses poden ser a dos llocs alhora, entre d’altres misteris de la física quàntica.

110_7157

Sonia Fernández-Vidal es doctora en Informació i Òptica Quàntica per la Universitat Autònoma de Barcelona. En el passat, la Sònia ha treballat com a investigadora en alguns dels centres més prestigiosos del món, com són el Centre Europeu d’Investigació Nuclear (CERN) a Suïssa, el Laboratori Nacional de Los Alamos a Estats Units o l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) a Barcelona. La Sònia és escriptora i divulgadora científica i té com a objectiu el fer de la ciència quelcom divertit, apassionant i fàcil d’entendre.

Autora del llibre La Porta dels Tres Panys, una novel·la de divulgació científica destinada tant a nens com grans, on ha aconseguit mantenir‐se en la llista dels més venuts a Espanya durant 2 anys. El seu segon llibre, Quantic Love està a la venda a tot Espanya i supera els 40.000 exemplars en botigues. El seu últim llibre, Esmorzar amb Partícules, és una original obra de no ficció en el qual s’acompanya al lector, no familiaritzat amb el món de la ciència moderna, a emprendre un apassionant viatge als límits de la física.

La xerrada ha estat un èxit i ha assistit tant professorat i estudiantat de la Universitat de Vic, com diversos centres de secundària, com l’Institut St. Miquel dels Sants, l’Institut del Voltreganès, l’Escola Vedruna Tona, l’Institut Antoni Pous i Argila, l’Institut de Tona i l’Institut de Puig-Reig.

Com a cloenda ha intervingut Montserrat Gatell, presidenta de l’Institut Català de les Dones, on ha explicat que una de les prioritats fonamentals de l’ICD és la incorporació transversal de la perspectiva de gènere en totes les polítiques socials, per evitar qualsevol forma de discriminació, ja que estudis recents sobre gènere i ciència revelen encara una discriminació envers les dones en les institucions d’investigació científica i tècnica. Per a més informació sobre l’Institut Català de les Dones podeu visitar la seva pàgina: http://dones.gencat.cat/ca/

Al Canal UVic podeu veure aquesta xerrada de la Dra. Sonia Fernández-Vidal completa. Per fer-ho, podeu clicar a: La Física quàntica. Realitat o ficció?

110_7166

De la Xerrada que ha impartit la Dra. Sònia Fernàndez-Vidal avui dia 10.12.2014, a continuació es mostren les fotos de grup:
110_7191

Institut Puig-Reig

110_7197
Escola St. Miquel dels Sants de Vic
110_7202
Institut de Tona
110_7205
Institut del Voltreganès
110_7217
Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu
Desitgem que hagin estat del vostre interès!
De part de la majoria de les persones del públic, ens heu posat de manifest que ha estat  fantàstic, i un plaer de poder escoltar a una gran divulgadora científica com és la Sònia  Fernàndez-Vidal!
Al final tot un grup de l’Escola Vedrunes de Tona, s’han quedat a fer-li signar llibres de cada estudiant i una foto al final, no com una estrella del Rock, sí com una estrella de la Ciència!
Esperem poder continuar gaudint del projecte de les TLC a la UVic
Si teniu Twitter podeu seguir-nos a https://twitter.com/uvic_TLC/