Amb el projecte de les TLC es vol aconseguir:

1. Els estudiants universitaris, de batxillerat, Cicles Formatius i ESO tenen com a objectiu llegir un llibre o dossier de divulgació de la ciència. Durant aquest procés es vol fer renéixer l’hàbit de lectura entre els estudiants i crear, a més, un centre de discussió crítica i raonada de les idees exposades.

2. Els treballs fets a classe al voltant del llibre o dossier fomenten l’esperit d’escriptura i de redacció entre l’alumnat, de manera que els estudiants incrementen les seves habilitats de redacció clara i ordenada.

3. L’esforç realitzat durant la lectura de l’escrit es veu premiat amb l’oportunitat de conèixer l’autor de l’obra i amb l’adquisició de nous coneixements sobre temes de ciència.

4. Atès que es trien temes prou genèrics, es promou la ciència entre el públic general, la qual cosa dóna com a resultat que moltes altres persones alienes a la UVic-UCC participin en la conferència-tertúlia i llegeixin el llibre o dossier tractat.

5. Es potència i s’afavoreix la ciència entre l’alumnat que participa en la lectura dels llibres escollits i se’l fa adonar que les persones investigadores es preocupen per divulgar el seu treball del dia a dia.

6. S’afavoreix el pla lector dels centres educatius premiant als estudiants amb la possibilitat de conèixer l’autor de l’obra i poder-li fer preguntes sobre el tema tractat, aconseguint potenciar l’expressió oral de l’alumnat en escenaris formals.

7. Incentivant el projecte de les TLC com a tècnica metodològica d’innovació docent de treball a l’aula, es pot afavorir una praxi universitària que reforci les relacions entre els docents i els estudiants.

Recolzem el Manifest en favor de la ciència i la tecnologia a les escoles. Si en vols saber més clica a : Manifest per la cultura científica i tecnològica.