Mentoratge Sènior en Treballs Finals

with No hi ha comentaris
La UVic-UCC formarà part d’una xarxa interuniversitària en què professors jubilats, prejubilats i membres de les Aules de Gent Gran faran de mentors d’alumnes de grau, de màster o de batxillerat en el procés d’elaboració dels treballs finals dels seus estudis. Es tracta de la Xarxa d’Expertesa, Construcció Compartida de Coneixement, que ja funciona a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i que ara s’estén a altres universitats del sistema català.
El programa posa el saber de les persones sènior a disposició de l’alumnat i del professorat actuals, i afavoreix les relacions intergeneracionals per compartir coneixement. La base del seu funcionament és una pàgina web on es recullen els perfils de les persones sèniors que s’ofereixen per ser mentores, professionals de tots els àmbits, així com les demandes de mentoratge: treballs de final de grau o de màster, de recerca de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.

El grup de recerca GRODE de la UAB, que lidera la iniciativa, s’ocupa de cercar la millor parella per a cada demanda. Al mateix temps, informa el professor tutor de l’alumne de la possible mentoria i, un cop s’arriba a un acord, es planifiquen una sessió de presentació i unes altres de seguiment amb les tres persones (mentor, alumne i professor) implicades.

Avui el projecte s’ha presentat a professors jubilats i prejubiliats de la UVic-UCC, en un acte a la sala Mercè Torrents a càrrec de Maria Jesús Comella, professora emèrita honorària de la Universitat Autònoma de Barcelona i impulsora de la iniciativa. Comella ha explicat que, més enllà de l’acció de mentoratge, el projecte vol contribuir a “canviar la mirada actual que la societat té de la gent gran, i fer visible una altra manera d’interpretar aquesta etapa de la vida” i, més en concret, a afavorir la “participació intel·lectual” d’aquest col·lectiu. Per a Comella, la nova mirada ha de ser “no classista i multigeneracional”, i passa per oferir “el coneixement, l’aprenentatge i el talent acumulat al llarg de tota la vida”.

A la UVic-UCC el projecte l’han impulsat el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS) i l’UHub, juntament amb la secretaria general i la professora emèrita Carme Sanmartí, amb el suport dels vicerectorats d’Ordenació Acadèmica, de Professorat i de Recerca i Transferència de Coneixement, i de gerència.