El fil invisible

15 de setembre de 2022. El projecte “El fil invisible” : en el marc de les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE), i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris.  Es concreten en els programes  1) FIRST Lego League,  2) Tertúlies de Literatura Científica,   3) Premi Llegim Ciència,  4) l’exposició “L’enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i   5) el projecte Mindfulness, gestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.

El projecte “El fil invisible” – modalitat col·lectiva:  la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent

Equip del projecte “El fil invisible”: Laura Dempere-Marco, Julita Oliveras Masramon, Josep Ayats Bansells, M. Àngels Crusellas Font, Juli Ordeix Rigo


El projecte “El fil invisible” rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll modalitat col·lectiva, per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent (15/09/2022)

Vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, el projecte liderat per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, va estar mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Aquest projecte “El fil invisible” , guardonat en la modalitat col·lectiva, destaca les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris. Aquestes propostes es concreten en els programes FIRST Lego League, Tertúlies de Literatura Científica, Premi Llegim Ciència, l’exposició “L’enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i el projecte Mindfulness, gestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.

 

Davant l’evidència que les dones estan infrarepresentades en aquest àmbit i que estan menys reconegudes que els seus homòlegs masculins, aquestes iniciatives educatives donar una mirada de gènere a través de les diferents etapes de l’educació dels joves, generant nous horitzons més esperançadors, en què les dones puguin desenvolupar plenament les seves professions en igualtat de condicions.

 

  • Menció M. Encarna Sanahuja Yll en data 15 de setembre de 2022 – Guardonat en la modal.litat col·lectiva

El projecte “El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, liderat  per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, ha estat mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de  les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la  pràctica docent universitària.

El projecte “El fil invisible. Una mirada de gènere a la innovació docent”, guardonat en la modalitat col·lectiva, per l’equip docent que va escriure’n la memòria, destaca les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris. Aquestes propostes es concreten en els programes FIRST Lego League, Tertúlies de Literatura Científica, Premi Llegim Ciència, l’exposició “L’enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i el projecte Mindfulness, gestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.


Títol del Projecte: El fil invisible. Una mirada de gènere a la innovació docent

Equip Docent: professors de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic-UCC: Laura Dempere Marco, M. Àngels Crusellas Font, Julita Oliveras Masramon, Josep Ayats Bansells, Juli Ordeix Rigo