Procés d’acreditació del màster en formació del professorat

Publicat per 24 de gener de 2019

Per tal de mantenir el seu caràcter oficial, els títols de Grau i de Màster Universitari han de superar periòdicament un procés d’acreditació. A Catalunya, la responsabilitat d’avaluar els títols implantats recau en l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya). Aquest curs ha estat el Màster en formació del professorat d’ESO i batxillerat, formació professional i ensenyaments d’idiomes que toca passar, per segona vegada, un procés d’acreditació. A la UVic -UCC l’especialitat que s’imparteix d’aquest màster és la d’educació física ja que és un màster d’orientació professional imprescindible per tots aquells graduats en CAFE que es volen dedicar a la docència de l’educació física.

Un dels moment culminants d’aquest procés d’acreditació és la visita del comitè d’avaluació extern d’AQU. Aquest comitè va realitzar la visita a la UVic -UCC el passat 22 de gener i estava format per un professor de la Universitat de Santiago de Compostela, una professora i una estudiant de la Universitat de Sevilla, un secretari de la Universitat San Pablo CEU i un representant del departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El comitè es va reunir al llarg de tot el dia amb l’equip directiu, estudiants del màster, professorat, titulats i ocupadors dels titulats en aquest màster. Un cop finalitzada la roda d’entrevistes el comitè va realitzar una primera valoració oral del màster però serà necessari esperar l’informe final del comitè per conèixer els resultats de l’acreditació.

Joan Arumí Prat (coordinador del màster)