25 mestres s’inicien en el treball per projectes en una nova formació de la mà del CIFE

Publicat per 2 de juliol de 2018
En el que és ja la tercera edició del curs “El treball per projectes a l’educació Primària”, avui ha començat un nou curs sobre aquesta medotologia que ha aplegat a 25 mestres (les places eren limitades) de diferents escoles de la mà d’en Jordi Martí i la Nati Bergadà, coordinadors i principals formadors del curs.  Es tracta d’una formació que és molt demanada entre els docents de les escoles de Primària i que donat l’èxit que ha tingut, ja hi ha programada una quarta edició de cara als mesos d’octubre i novembre del curs 2018-2019.

D’aquesta manera, al llarg de les 15 hores de durada de la formació, les mestres i els mestres assitents aprendran a identificar els trets singulars del treball per projectes partint de la base que es tracta d’una filosofia, d’una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: donar protagonisme als infants, la concepció de l’aprenentatge, el rol dels mestres, les metodologies d’ensenyament, la relació amb les famílies, el treball en equip entre els docents, les relacions entre els infants, els canvis en l’avaluació …

I és que la formació inciada avui, tal i com comentava l’Antoni Portell, director del CIFE, en el moment de la presentació, “aportarà una mirada complementària als asssitents, ja que es transitarà de la teoria a la pràctica, tindran l`oportunitat de conèixer experiències reeixides en aquest àmbit“. De fet, el curs vol contribuir al coneixement de la metodologia de projectes i donar pautes per a la seva aplicació a l’educació Primària. Amb tot plegat, el curs parteix de l’anàlisi de bons projectes d’aula per introduir els participants en la reflexió pedagògica sobre les potencialitats i les limitacions del mètode de projectes. Finalment es desenvoluparà de manera pràctica un projecte amb la col·laboració dels participants del curs, motiu pel qual l’aprofitament d’aquesta formació tindrà un reconeixement de 20 hores.

La formació, com totes les que organitza el CIFE, és reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya a través del mateix  centre de la UVic-UCC.

Des d’aquests ratlles volem agrair la disponibilitat de l’equip formador, el qual, ja portava un temps preparant el desenvolupament de l’activitat per tal que aquesta sigui el màxim de profitosa per als i les assistents.

Pel demés, i per a aquelles persones i centres que hi estiguin interessats, clicant l’enllaç de més avall es pot accedir a la informació del curs del més d’octubre, del qual ja hi ha oberta la matrícula: