Prop de 400 mestres i professors s’estan formant aquests dies a través del CIFE

Publicat per 29 de juny de 2018
S’acaba el curs i moltes escoles i centres de secundària aprofiten aquest temps de més “calma” per preparar-se i formar-se de cara al proper curs i fer front de manera anticipada i planificada als reptes que els proposa l’educació d’avui dia. I tot plegat abans d’encarar el merescut i reparador descans després de tot un curs de dedicació als mil i un fronts que exigeix la docència. En aquest sentit, des del CIFE, com cada any, hem organitzat tot un seguit d’activitats que tant sota la modalitat oberta al territori com de la formació a mida, donem resposta i acompanyem el professorat i els centres en el seu procés de millora i de canvi.

D’aquesta manera, les temàtiques de les formacions són ben diverses, per bé que es concreten en uns grans àmbits que pel seu contingut pensem que també ens permeten prendre el pols a l’actualitat educativa i conèixer el focus d’atenció de les escoles i instituts de cara al nou curs. En aquest sentit, l’equip de formadores i formadors del CIFE juntament amb els col·laboradors amb què comptem duran a terme les seves actuacions en la seva gran majoria dins del marc de la Universitat d’Estiu de Vic, als campus de Vic i de Granollers i  també  a la ciutat d’Olot. Pel que fa a les formacions en centre o a mida, aquestes s’estenen per tota la nostra geografia, des de La Seu d’Urgell a Barcelona o des de Navàs a Manresa o a Figueres. I, com ja va essent habitual, a Montserrat amb l’Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil, que enguany dedica l’atenció a la Festa, joia o cançó en la Literarura Infantil i Juvenil.

Entre aquestes diverses temàtiques formatives destaquem:

• Programació i avaluació per competències (PRI i ESO)
  • El treball per projectes (PRI I ESO)
  • La incorporació de les TIC a la docència: ús educatiu de les noves teconologies (PRI i ESO)
  • L’espai interior i exterior del centre com element educatiu (INF i PRI)
  • Una mirada a l’etapa 0-6: de la reflexió a l’acció
  • La construcció de gegants i capgrossos a l’escola: de la tècnica a la didàctica (INF, PRI, ESO)
  • Aplicacions de la didàctica del ritme a través de la percussió corporal (INF, PRI i ESO)

Sens dubte que tot plegat dins d’un marc de propostes formatives que un any més donen resposta a les inquietuds de mestres i professors, a qui agraïm la confiança dipositada en nosaltres i en l’expertesa dels nostres formadors i formadores.