La UVic-UCC i la Fundació “la Caixa” signen un conveni de col·laboració

with No hi ha comentaris

La UVic-UCC i la Fundació Bancària “la Caixa” han signat un conveni de col·laboració per impulsar el projecte “Camins. Mentoria per a l’èxit educatiu amb perspectiva intercultural i de gènere”. El conveni formalitza l’ajut de la convocatòria “Interculturalitat i acció social” de l’Obra Social “la Caixa” que ha rebut aquesta iniciativa del Grup de Recerca Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC). La signatura del conveni l’han dut a terme el rector de la UVic-UCC, Joan Masnou, i el director de Banca d’Institucions de Caixabank, Antoni Noguera.

Liderat per l’investigador Gerard Coll-Planas, “Camins” vol ajudar a fomentar trajectòries d’èxit acadèmic entre noies joves d’origen marroquí. El treball es fa conjuntament amb noies d’aquest col·lectiu, famílies, institucions i professionals educatius, i compta amb el suport del Consell Comarcal d’Osona i els ajuntaments de Vic, Manlleu i Torelló. L’ajut concretat en aquest conveni permetrà consolidar el projecte, coordinat pel Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG), que fins ara es trobava en fase pilot.

Durant el curs 2017-2018, algunes estudiants de la UVic d’origen marroquí ja van exercir de forma voluntària de mentores i referents per a noies del mateix origen que cursaven entre 3r d’ESO i 2n de Batxillerat a Osona. L’objectiu del programa és que l’acompanyament i el fet de veure una trajectòria acadèmica exitosa per part d’una igual, reforci l’orientació d’aquest col·lectiu a seguir amb la formació.

En la nova fase es treballarà per aconseguir que les mateixes noies participants desenvolupin una recerca que els permeti conèixer trajectòries, necessitats i recursos. També se les emplaçarà a organitzar una formació a mestres, en actiu i en formació, per mostrar-los el seu punt de vista sobre la seva trajectòria educativa. Per últim, s’elaboraran materials de formació i recursos audiovisuals per a mestres, trencant tòpics i promovent una mirada més realista de les experiències educatives de les noies d’origen marroquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *