JMecatronica2015(3)

Sala Segimon Serrallonga, Masia de la Torre dels Frares

Hora:   de 9:00 a 13:30 i de 16:00 a 19:00

Presentació:

Enguany entronquem la 4a Jornada Multimèdia, organitzada pel Grup de Recerca de Tractament de Dades i Senyals,  amb la 11a edició de la eWeek “Setmana Digital a Vic”, que està dedicada a “Joves, connectivitat i emprenedoria”, a la vegada que també coincidirà amb un dels Esmorzars Tecnològics que organitza periòdicament l’associació d’empresaris de les TIC d’Osona. La nostra reflexió serà al voltant de la cultura digital i els seus actors, sobretot els més joves, vinguin tant del àmbit acadèmic, de l’àmbit professional o també de persones que tenen interès en la tecnologia, independentment de la seva filiació. I posarem la mirada en un seguit de fenòmens com els FABLab, el moviment Maker, les Hackatons, els Meetup Groups, entre d’altres, que aglutinen gent al voltant de la tecnologia, la connectivitat i l’experimentació.

La Jornada compta amb el finançament obtingut a través de la convocatòria del Vicerectorat de Recerca i Professorat, Ajuts per a l’organització  d’activitats en l’àmbit de la divulgació i  científica i de la formació en matèria de recerca de la UVic-UCC.

MATI:

a la sala de conferències del VIT, recinte firal el Sucre

9:00 a 9:15      Benvinguda i presentació de la 4a Jornada de Multimèdia.

A càrrec del President de TIC Osona , Albert Baucells

i el coordinador de la Jornada de Multimèdia, Ramon Reig-Bolaño (@ramonreig)

9:15 a 10:15    Esmorzars tecnològics de TIC Osona

“Domòtica, Smart Cities i Internet of Things-IoT”

a càrrec d’Albert Agustí de 9Habitat.

10:15 a 10:45  Esmorzar i networking

a la Sala Segimon Serrallonga

11:30 a 13:30  Seminari: “TIC&TECH a l’educació obligatòria” S’exposaran els projectes dels investigadors dels grups de recerca relacionats amb educació així com els de les empreses que participin al seminari. Amb la participació del Grup de recerca Tractament de Dades i Senyals, de la Facultat de Ciència i Tecnologia, el Grup de recerca CODI: Coneixement i Didàctica del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, i el Grup de recerca Konekto de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC. (Cal registre)

TARDA:

a la Sala Segimon Serrallonga

16:00-16:20    “Multimèdia i educació: Lliçons apreses i lliçons per aprendre”

Com s’integra el multimèdia en l’educació? Quines consideracions s’han de tenir en compte?

a càrrec de Salvador Ferré doctor en Bioquímica i Biologia Molecular.

A més de la seva formació com a investigador acumula vuit anys d’experiència en divulgació científica i en el disseny, coordinació i execució de recursos digitals educatius. Actualment és soci i codirector d’Eduscopi, una empresa que té com a objectiu potenciar i estendre la innovació en educació. @sferrebenedicto

16:25-16:50    “Impressores 3D, aquí i ara”

a càrrec de Xavier Rius i Orpinell, Arquitecte virtual @XriusO

Prototips, maquetes, gadgets, clauers, mostres, etc.

Les possibilitats de la impressió 3D són immenses. Cada objecte a imprimir, és un món amb les seves característiques pròpies. Tot això serà l’argument d’aquesta xerrada, que es desenvoluparà mentre de fons podem observar com s’imprimeix un objecte 3D a temps real.

17:00-18:30    “mLab.cc – Espai Obert de Creació Digital”

Presentació del Projecte mLab.cc, inspirat en les 3 dècades d’èxit del MIT MEDIALAB, l’eclosió dels FABLabs o les accions i projectes de l’Imagine Creativity Center (Imagine.cc) , experiències totes elles on conflueixen experts de diverses disciplines disposats a inventar i reinventar com la tecnologia es pot posar als servei de les persones.

Farem un repàs d’alguns projectes propers on ens podem emmirallar i veurem algunes pinzellades de quin tipus de projectes s’hi poden bastir:

Xavier Albareda, Product Manager Digital Networks d’e-laCaixa i Marta Pla, Product Manager de Promoció, Divulgació i Formació de Barcelona Digital Centre Tecnològic ens presentaran el projecte FinnApps Community.

David Reifs Project Lead al Seidor Labs, ens presentarà Seidor Labs i com s’han relacionat els seus projectes amb la recerca UVic-UCC liderada per Sergi Grau.

Lluis Dalmau, cofundador de Guifi.net i actual Director, ens parlarà de les dues dècades d’èxit de GUIFI.NET, una iniciativa ciutadana per a proveïr serveis de comunicacions a través del concepte Comuns sense fils, el treball en comunitat i cooperatiu per a aixecar la xarxa ciutadana més àmplia i consolidada d’Europa (i el món?).

Pere Martínez, CEO i fundador de Confluencia i ITechGrup, ens parlarà dels projectes en els que està vinculat fomentant l’emprenedoria i col·laboració tecnològica entre empreses en el març de les Associacions empresarials i Clústers.

Efrain Foglia professor UVic-UCC investigador inquiet, ens parlarà del Mobilitylab.net, un projecte que ens qüestiona sobre la tecnologia i la utilitza per obrir nous interrogants, vinculat a la cultura hacker.

18:30-19:00   Brindis i networking

20:30              Afterworks & #UVicTuits & Magic al Clot dels Romans