Un total de 2.650 persones van prendre part en la 17a edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC). Aquest esdeveniment, adreçat a estudiants de secundària, batxillerat i universitat, així com a professorat i altres interessats, va tenir una notable presència tant presencial com en línia. Per tancar aquesta edició, l’antropòloga, enginyera i activista ecofeminista Yayo Herrero va oferir una conferència titulada “Aprendre a viure trepitjant lleugerament sobre la terra”.

Herrero va centrar la seva ponència en el seu llibre “Toma la Tierra” (Caniche), a la qual van assistir més de 150 persones, tant presencialment com en línia, incloent-hi estudiants de biologia i biotecnologia, entre altres. La sessió va ser conduïda pel professor Josep Lluís Garcia, de la Facultat d’Empresa i Comunicació, i presentada per Julita Oliveras Masramon, coordinadora de les TLC.

La conferència d’Herrero va abordar temes com la crisi ecosocial del model capitalista i la importància de l’eco-feminisme i la transició ecosocial justa. Va subratllar la interdependència entre els éssers humans i la naturalesa, així com la necessitat de centrar les polítiques en posar la vida al centre. Va concloure amb una crida a la “esperança activa”, instaurant la importància de la col·laboració i la participació en xarxes de suport.

Les Tertúlies de Literatura Científica són part del Programa Ciència i Societat (PCiS), organitzat pel Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, en col·laboració amb la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries i la Unitat de Divulgació Científica. Aquest any, han rebut el suport de la Societat Catalana de Biologia (SCB) i del projecte “El Fil Invisible”, amb l’objectiu d’abordar temes rellevants des d’una perspectiva de gènere.