Divendres 26 de novembre, en Miquel Caballeria i Suriñach va fer la seva lliçó de jubilació titulada “Ressonància i autoorganització” on familiars i amistats es van aplegar per escoltar-lo a la Sala Segimon Serrallonga. D’aquesta manera, Caballeria posa punt i final a la seva carrera docent després de trenta-dos anys de dedicació. L’encomi va anar a càrrec de Josep Ayats, tot i que estava escrit conjuntament amb Àngels Crusellas que a última hora no va poder assistir a l’acte. Durant la seva intervenció, Ayats va valorar de l’homenatjat “la seva vocació infinita de servei a les necessitats de la facultat” i per extensió també de la Universitat, mentre desgranava la seva trajectòria professional dins la institució. Sergi Grau, degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia va presidir l’acte.

Miquel Caballeria va arribar l’any 1989-90 com a professor de Càlcul en el primer any de vida de l’Escola Universitària Politècnica d’Osona. Des de llavors va impartir desenes d’assignatures relacionades amb la física i les matemàtiques, va ser director de departament i director de l’Escola Politècnica Superior en el moment que tocava implantar les titulacions universitàries sorgides del Pla Bolonya. Va ser director de la 2a edició de la Universitat d’Estiu el mateix any del reconeixement de la Universitat de Vic, i més tard, responsable del primer Pla estratègic de la UVic (2006-10).

Paral·lelament a la docència i a la gestió, es va dedicar a la recerca des del grup de Morfodinàmica costanera de la UPC, on va fer el doctorat. Durant tots aquests anys va participar en diversos projectes europeus i també en projectes de recerca a nivell estatal que es van anar encadenant en el temps fins al projecte en què treballa actualment, Morfodinámica de playas protegidas en el Mediterráneo frente al cambio climático.

Sigui per la seva condició de professor “fundador” dels estudis universitaris d’enginyeria a la ciutat de Vic, per ser “a one-club man” o perquè la seva trajectòria va intrínsecament lligada al creixement de la Facultat de Ciències i Tecnologia, Ayats va assegurar que Caballeria “ha estat un referent, tant a nivell humà com en docència i també en tasques de gestió durant tres dècades”.

Podeu veure l’acte fent click aqui