Per 6a vegada, la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC va organitzar la prova Teòrica de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), juntament amb les altres 4 seus territorials: Bellaterra, Tarragona, Girona i Lleida.

La UVic-UCC va acollir 25 dels 340 estudiants de 2n curs de Batxillerat que es van examinar en el conjunt de les 5 seus.  A més de la realització de l’examen, els participants i els seus acompanyants (corresponents a 8 instituts d’Osona, el Bages i el Barcelonès)  van poder gaudir de l’exposició “Ratpenats. Volant cap al Delta de l’Ebre”, presentada per Ferran Bertomeu (estudiant de 2n curs del Grau en Biologia de la UVic), de la presentació del treball “Conservació de l’aufrany”, a càrrec de Laura Canals i Llum Costa (estudiants de 4t curs del Grau en Biologia de la UVic) i de la conferència “Visca la resolució! Visualitzant estructures cel·lulars a escala nanomètrica”, a càrrec del Dr. Carlo Manzo (professor i investigador de la UVic i coordinador del Grup de Recerca “Quantitative BioImaging”).

Els tres primers classificats d’aquesta Prova Teòrica de l’OBC a Vic van ser:

1- Ariadna Plans (Escola Sant Miquel dels Sants, Vic)

2- Pol Gabaldón (Escola Sant Pau, Barcelona)

3- Aleix Clarà (Institut Jaume Callís, Vic)

L’Ariadna Plans s’ha classificat per a participar a la segona fase de l’Olimpíada (la Prova Pràctica) del proper dimecres (només per als 20 millor classificats a la Prova Teòrica). Els 6 millors classificats en el global de les dues Proves podran prendre part, posteriorment, a la final estatal a Palma de Mallorca, a finals de març.

El divendres 15 de febrer de 2019, a les 19h, a l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona, hi haurà el lliurament de premis a aquests 20 finalistes.