VISITA A LA CIUTAT ESPORTIVA DEL FC.BARCELONA DINS EL MARC DE L’ASSIGNATURA DIRECCIÓ D’EQUIPS I ENTRENAMENT ESTRUCTURAT DE L’ENTRENADOR A TRAVES DE L’HANDBOL

Publicat per 12 de desembre de 2017

Els que em coneixeu sabeu que vaig directe i és el que faré ara.

Dins el marc de l’assignatura de Direcció d’equips i entrenament estructurat de l’entrenador a traves de l’handbol pretenem donar resposta a les inquietuds dels nostres estudiants envers a la gestió d’esportistes i equips.

Ens interessa estudiar autors de referència que parlen sobre el tema i alhora conèixer experiències viscudes i desenvolupades per diferents professionals.

Pretenem dotar a l’alumnat de coneixements, recursos, idees…i d’una mentalitat oberta que li permeti conèixer i gestionar millor el seu equip.

Des del primer dia els alumnes són tractats com un equip i no com una classe, això ens permet veure com aquest evoluciona i es desenvolupa al llarg de la temporada (quadrimestre). Al final, es tracta de valorar si els jugadors es mereixen, o no, ser renovats per l’any vinent. Així, si són renovats, l’alumne aprova l’assignatura, i si no, no l’aprova.

En el desenvolupament de la temporada per tal de veure diferents perspectives i maneres de fer, ens visiten entrenadors satèl·lits top de diferents esports que ens donen un VALOR  plus indispensable per acabar de quallar l’engranatge de l’equip.

Sempre els dic als jugadors que les visites han de ser viscudes amb privilegi i  exigència. Als entrenadors els dic que gaudeixin de la sessió fent allò que els agrada i alhora que venen perquè són Top, no ve qualsevol.

És en aquest punt que vull reconèixer el valor d’aquestes visites i en aquests cas als entrenadors que ens han visitat aquesta temporada; Xavi Garcia (bàsquet), Carles Martínez (futbol) i Josep Espar (handbol). Sense ells la temporada no seria la mateixa, n’estic segur. L’equip els necessita i apareixen quan més fa falta. Per mi son membres de l’staf.

Aquest any a més hem organitzat una visita a la Ciutat Esportiva del FC.Barcelona. Aquesta ha sigut possible gràcies al Carles. Jo li vaig proposar com a idea de poder transferir i visualitzar el que ell ens va mostrar en la seva sessió a la UVic.

La visita va ser un privilegi, ens va mostrar les instal·lacions i després vàrem poder veure l’entrenament del juvenil. Posteriorment L’ Andrés Martín, preparador físic de l’equip, ens va donar la oportunitat de conversar amb ell d’aspectes  de l’entrenament observat i també sobre continguts tractats al llarg del curs. En aquest moment crec que els alumnes van integrar molts dels temes treballats al llarg de l’assignatura ja que van veure l’aplicació real en el dia a dia d’un equip professional.

Conceptes com Confiabilitat, Rols, Delegar, Que tothom es senti important, Motivació, MCAT, Marge individual de millora, Judicis, Construcció de tasques…van prendre vida.

Essent conscients que a dia d’avui el FC.Barcelona no és la realitat de molts de nosaltres, és important poder conèixer com treballen per tal de poder transferir als nostres entrenaments les prioritats que creiem convenients.

Moltes gràcies a tots als membres de l’equip i a la UVic per permetre’m exercir una professió que m’apassiona.

Jordi Coma Bau