La UVic se suma al repte esportiu i ambiental de la Ultra Clean Marathon, amb tres activitats adreçades a PDI, PAS i estudiants

Publicat per 2 de maig de 2018

La UVic s’ha unit a la ULTRA CLEAN MARATHON, un repte esportiu i ambiental que se celebrarà a diferents punts de Catalunya del 13 al 19 de maig, en el marc de dos grans esdeveniments ambientals anuals: el Let’s Clean Up Europe i la Setmana de la Natura. Durant 7 dies, els esportistes Albert Bosch i Nicole Ribera correran 7 maratons, és a dir 295 quilòmetres, en el transcurs de les quals, a més, recolliran residus i mostraran indrets naturals de gran valor a Catalunya. La segona etapa, el dimarts 14 de maig, sortirà de Ripoll i acabarà amb un acte festiu a la Plaça Major de Vic.
Tant l’etapa com l’acte final d’aquesta jornada comptaran amb la implicació de la UVic amb diverses accions adreçades a PDI, PAS i estudiants de la Universitat. Per una banda, les persones que en tinguin ganes poden unir-se a la marató per recórrer el tram final de l’etapa, siguin els últims 10 quilòmetres o els últims 5, amb un grup de corredors UVic. El recorregut de 10 quilòmetres sortirà a les 12 del migdia del Pont del Pla – Mas Pladelasala (Gurb) mentre que el de 5 quilòmetres ho farà del Molí d’en Llobet, al polígon Malloles de Vic, a les 13h. Les inscripcions, gratuïtes, s’han d’adreçar a servei.esports@uvic.cat.
Per una altra banda, la UVic organitzarà una recollida de residus a les vores del riu Gurri, precisament al seu pas pel Molí d’en Llobet. L’activitat començarà a les 12:30, de manera que qui ho desitgi podrà participar primer a la recollida i unir-se, després, al grup de corredors fins a la Plaça Major. En aquest cas, les inscripcions cal fer-les cal fer-les a través de les Aules de titulació de Biociències (per més informació contacteu amb la secretaria de la UST: secretaria.ust@uvic.cat).
Tots els participants, a qualsevol de les tres activitats, seran obsequiats amb una samarreta.
L’objectiu de la Ultra Clean Marathon és augmentar la conscienciació i mobilització ciutadana, reduir els residus en espais naturals i promoure mesures de conservació de la natura. Alhora, vol fer créixer el compromís de les persones esportistes en la cura del medi ambient i promoure la creació de curses solidàries i sostenibles alhora. El repte l’organitzen conjuntament la Xarxa de Custòdia del Territori, la Xarxa de Voluntariat Ambiental, i l’Agència de Residus de Catalunya, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Obra Social “la Caixa”.