UVIC UCC
Christel Keller Garganté, nova doctora de la càtedra UNESCO i el SoPCI

El dia 16 de gener, en el marc del Programa de Doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Christel Keller Garganté, membre de la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures i el Grup de Recerca Societats, Polítiques i Comunitats Inclusives de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. La tesi doctoral ha portat el títol de Cuidar en común. Los proyectos comunitarios en la democratización del cuidado i ha estat dirigida per la Dra. Sandra Esquerra Samper.

El tribunal, format per la Dra. Raquel Martínez Buján de la Universidad de la Coruña, la Dra. Sara Moreno Colom de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Dra. Lucía del Moral Espín de la Universidad de Cádiz, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent “Cum Laude”.

En paraules de la doctora, “La recerca sobre el paper dels projectes comunitaris ha fet emergir diferents elements que capgiren l’actual organització social de la cura. Concretament, aquests projectes contribueixen a deixar de considerar la cura una qüestió individual i privada, a revalorar els seus impactes positius al benestar de les persones i a empoderar a les persones amb necessitats intenses de cures”. Els projectes estudiats en el marc de la tesi doctoral han estat els grups de criança compartida, les cooperatives co-housing senior i els grups de suport mutu en l’àmbit de la salut mental.

Add Your Comment