UVIC UCC
Marta Ruiz i la Dra. Núria Torras han presentat el projecte El Mirall a la Jornada de Transformació Digital: Gira de Transformació Digital, de la UOC

El passat 8M Dia Internacional de les Dones, la companya Marta Ruiz i la Dra. Núria Torras van participar en la Jornada Transformació Digital de la UOC: Gira de Transformació Digital, amb el Projecte El Mirall.

Un projecte transversal que s’ha dut a terme al Campus Professional de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. I ha reunit l’alumnat del CFGS en Màrqueting i Publicitat i del CFGS en Animacions 3D, explorant les dinàmiques i implicacions de les xarxes socials, especialment Instagram, en els preadolescents.

En concret, es va treballar al llarg del curs 22-23 amb Teknós UGranollers on, l’enfocament es va centrar en l’anàlisi de l’ús d’Instagram entre els preadolescents. Mitjançant investigacions i activitats com la creació de buyer persones i la definició de la identitat visual del projecte, els i les estudiants van treballar per entendre com s’exposen a les xarxes socials i com això influeix en la seva percepció i comportament. Posteriorment, el curs 23-24 es va col·laborar amb Teknós UGranollers i Teknós Vic i el projecte es va ampliar per abordar temes més profunds com ara l’autorepresentació estereotipada, la pressió estètica i altres problemàtiques derivades de l’ús d’Instagram. Es van desenvolupar activitats innovadores i es va produir material audiovisual interactiu per sensibilitzar els i les preadolescents i el personal educatiu sobre aquestes qüestions crítiques.

A més de l’anàlisi de l’ús de les xarxes socials, el projecte va incorporar la perspectiva de gènere amb el suport de la Unitat d’Igualtat de la UVIC-UCC. La col·laboració amb persones expertes en igualtat de gènere ha enriquit la reflexió i les activitats del projecte, assegurant una visió inclusiva i sensible a les diverses realitats dels estudiants. Així doncs, el projecte “El Mirall”, en veu Ruiz i la Dra. Torras, ha estat molt més que una investigació acadèmica; ha estat una oportunitat per promoure la reflexió crítica, la col·laboració interdisciplinària i el compromís amb les qüestions socials rellevants. Aquesta iniciativa ha permès crear un mirall que ens permet veure i comprendre millor el món complex en què vivim, amb l’esperança de generar un impacte positiu en les generacions futures.

Add Your Comment