Amb motiu del Dia Mundial de la Salut, que es commemora el 7 d’abril, la pròxima setmana tindrà lloc una nova edició de la Setmana Saludable de la UVic-UCC. El programa consta de diverses activitats obertes a tota la comunitat universitària (estudiants i personal treballador), amb l’objectiu de promoure un estil de vida saludable i amb un èmfasi especial en l’alimentació, el benestar físic i el benestar emocional. Els actes començaran el dilluns 8 d’abril amb una jornada de proves de prevenció i detecció del VIH i la sífilis a l’edifici G, amb atencions individualitzades, amb cita prèvia a través de WhatsApp als telèfons 619 77 86 56 / 640 18 74 55. El dimarts 9 serà el torn de l’esmorzar saludable, amb la recollida d’una peça de fruita a les diferents recepcions.

El dimecres 10 es durà a terme el taller Eines i recursos per acompanyar les persones que pateixen un atac d’ansietat, a l’espai F101, a Miramarges. Cal fer la inscripció enviant un correu a prevencio@uvic.cat. L’endemà, dijous dia 11, serà el torn de l’esmorzar amb Sant Tomàs, al pati de Miramarges. En el marc d’aquesta setmana, també s’inicia una campanya de promoció de l’alimentació saludable, que tindrà continuïtat fins a finals de curs. Aquesta iniciativa consisteix en la difusió de propostes de menús saludables i equilibrats als UCoworkings Offices i en la difusió de receptes a les pantalles digitals de les recepcions.

Com cada any, també s’organitza una donació de sang el dimarts 16 d’abril als edificis de Miramarges (B029/B030) i a la Torre dels Frares (TF017/TF018), i el dimecres 17 d’abril, a Can Baumann (aula M005). Finalment, continua l’organització i difusió dels cursos de salut oberts a tota la comunitat i amb opció de reconeixement de crèdits.

Les activitats de la Setmana Saludable són organitzades per l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària; l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals, i la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, amb la col·laboració de la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables, el Banc de Sang i Teixits, l’associació Actuavallès i l’Agenda 2030. Es pot consultar el programa sencer aquí.