Els docents Pau Moreno, Javier Jerez i Eduard Minobes han publicat a La Vanguardia digital l’article “La clau per a afegir salut a l’envelliment: Cal fomentar la capacitat funcional”, on donen una visió profunda sobre el desafiament que enfronten els sistemes de salut davant l’envelliment de la població.

Proposen una nova mirada cap a l’envelliment saludable, on es prioritzi mantenir la capacitat funcional al llarg dels anys. Aquest concepte abasta tant aspectes físics com mentals, així com la interacció entre la persona i el seu entorn.

Un dels punts crítics que ressalta l’article és que els sistemes de salut actuals no estan preparats per a enfrontar aquest desafiament. Estan majorment enfocats en el maneig de malalties específiques en lloc de promoure la capacitat funcional de les persones majors.

L’article advoca per estratègies de prevenció, educació i promoció de la salut dirigides a tota la població, no sols a les persones majors, i proposa un enfocament més integral i proactiu en la cura de la salut de la població envellida.

Tots tres professors estan vinculats a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar. Pau Moreno Martin és fisioterapeuta i professor de la Facultat, Javier Jerez-Roig, coordinador del grup de recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M3O), també fa docència al grau en Fisioteràpia, i Edurard Minobes Molina, vicedegà de la Facultat, imparteix també classes al grau.

Enllaç a l’article sencer.