Els i les alumnes de tercer de Teràpia Ocupacional, en el marc de l’assignatura d’Inserció Sociolaboral, han visitat el projecte E-Green Social Design. Es tracta d’un projecte d’emprenedoria social liderada precisament pels terapeutes ocupacionals que imparteixen l’assignatura, la finalitat de la qual és la inserció sociolaboral dels joves amb problemes de salut mental o d’exclusió social en el marc d’una economia digital.

El projecte capacita als joves en noves competències digitals laborals com són la impressió 3D industrial en l’àmbit plàstic i ceràmic, la realitat virtual i la robòtica. A més, davant la problemàtica del canvi climàtic capacita als joves per a una economia verda basada en el reciclatge de plàstics. Després de la formació inicial els joves desenvolupen pràctiques en empreses el sector per a posteriorment inserir-se en el mercat laboral. Tot aquest procés està supervisat de manera individualitzada per un terapeuta ocupacional que acompanya als joves des d’un procés d’assessorament laboral. E-Green Social Design és un estudi de cas en el marc de l’assignatura d’inserció sociolaboral on els estudiants poden comprendre la transició entre la teoria i la pràctica.