Les estudiants del grau en Infermeria Isabel Parés i Rokaia Ahmad, juntament amb la professora Míriam Torres, han participat en el Programa BIP (Blended Intensive Programme), denominat “Social transformation: an approach for healthy, inclusive, sustainable and resilient societies”, organitzat per l’Escola Superior de Saúde da Cruz Vermelha Portuguesa, a Portugal.

Aquest programa ERASMUS+, que va finalitzar el 27 d’abril, va consistir en un programa intensiu d’una setmana, en què els participants van haver de dissenyar diferents estratègies per donar resposta a diferents reptes en relació amb el benestar en l’entorn laboral de cinc institucions portugueses, tant de l’àmbit privat com de l’àmbit públic.

El programa intensiu se centra en la metodologia del Design Thinking, que permet que els estudiants generin solucions de naturalesa molt diversa a partir d’un repte. A través de les diferents fases del mètode, l’alumnat va poder idear les seves propostes, generar els seus prototips i validar-los. Tota l’activitat del curs es fonamenta en el treball en equips interprofessionals i multiculturals, en un context internacional.

L’experiència es va dividir en diverses fases. Una primera fase virtual prèvia al curs va servir per organitzar els equips de treball, presentar les entitats, la metodologia de treball i el marc teòric. Va anar seguida d’una segona fase, la més rellevant, en què es va desenvolupar durant una setmana l’experiència presencial a Oliveira de Azeméis, a Portugal. Finalment, hi ha prevista una fase virtual posterior per a reflexions i avaluació, que es durà a terme durant el mes de maig.

En total, el programa va comptar amb la participació de 25 estudiants i 7 professors, provinents de 6 universitats europees, com ara OAMK (Finlàndia), Metropolia (Finlàndia), Bacau (Romania), ESSNorte (Portugal), IPS Setúbal (Portugal) i la UVic-UCC, que representaven 8 nacionalitats diferents, com Portugal, Espanya, Finlàndia, Rússia, Nepal, Kènia, la Xina i Romania.