La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) i la delegació del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) a Osona van celebrar aquest dimecres, 8 de maig, la 13a Diada de la Infermeria d’Osona, que ha donat també el tret de sortida als actes dels 50 anys dels estudis d’Infermeria a la comarca. Amb el títol “Visibilitzem les infermeres” la diada va reunir més de 120 persones per compartir coneixements de la professió, a l’Aula Magna de la UVic.

La ponència principal, a càrrec d’Olga Navarro Martínez, coautora del llibre Enfermeras invisibles, va explicar el procés d’elaboració del llibre, un projecte que pretén donar visibilitat a aquelles infermeres que, per la seva professió i condició de dona, han estat apartades dels llibres d’història o no han rebut el reconeixement que mereixeria la seva aportació a la ciència, a la societat i a la infermeria com a disciplina.

Seguidament, va tenir lloc la primera taula rodona, en què l’infermer de la residència Sant Gabriel de Centelles i moderador de la taula, Xavier López Lorenzo, va presentar la infermera del cos de Bombers Erola Bisquert, la infermera emprenedora Laura Curós, la infermera d’hemodiàlisi en creuers Anna Junqué i la infermera gestora d’imatge corporal Iris Alarcon. Totes elles van exposar les seves experiències dins de la professió, mostrant un ventall de sortides professionals per a totes les futures infermeres i infermers que van assistir a l’acte.

El programa d’activitats va continuar amb el projecte “Construint consciència: percepció del risc de desenvolupar càncer de mama entre estudiants universitaris de la comarca d’Osona”, de Sergi Cazorla i Melinda Gonzàlez, que va ser guanyador al premi Osona Contra el Càncer, lliurat per la presidenta d’Osona Contra el Càncer, Cristina Herrera. I es va continuar amb les converses de recerca entre estudiants, amb la participació de l’autora de la tesi “Plataforma e-Care i hàbits de salut circadiària en l’atenció d’infermeria a les cuidadores”, Rosa Noell; l’estudiant i becària del grup de recerca M3O i membre del Grup d’Iniciació Científica de la FCSB, Júlia Casacuberta, i els estudiants Roger Ortiz, Marc Sánchez i Marta Caula, que van presentar breument els seus treballs de final de grau en Infermeria. La conversa va ser moderada per Emília Chirveches, professora de Metodologia de la Investigació a la FCSB.