Publicat per 21 de gener de 2018
Dins del marc del projecte Conèixer, interpretar i projectar canvis per transofrmar l’escola endegat ja fa dos cursos amb totes les escoles d’infantil i llars d’infants de Guissona, aquest passat dissabte va tenir lloc un activitat complementària al projecte, impulsada conjuntament per la Regidoria d’Educació de Guissona, el CIFE i el CRP de La Segarra, la qual va tenir molt bona acollida entre les mestres d’aquesta població.  Bona mostra d’això n’és el gran nombre de persones que finalment s’hi van inscriure.

I és que sota el nom de Coneixent bones pràctiques: visita a dos centres educatius de referència per l’etapa infantil de la comarca d’Osona, la trobada pedagògica va consistir en la visita a dos centres d’Educació Infantil: l’Escola Bressol Pa amb Xocolata de Tona i l’Escola Pinediques de Taradell. La intensa i productiva matinal de dissabte va completar-se amb un dinar a Vic on les mestres assistents, les formadores de l’equip del CIFE i representants insititucionals tant de l’Ajuntament de Guissona com del CIFE van poder compartir les impressions i reflexions que els havia aportat l’activitat.

L’activitat formativa pretenia, entre d’altres aspectes,  donar a conèixer a les persones assistents centres 0-3 i 3-6 que són exemple de bones pràctiques, incidir novament en la conscienciació dels equips docents de la necessitat de  continuïtat entre el 0-3 i el 3-6, progressar en la reflexió a l’entorn de la organització d’espais i temps a Educació Infantil i facilitar als centres participants una major conscienciació sobre la necessitat de dissenyar un ambient educatiu adequat per a promoure aprenentatge. I és que la visita, com comentàvem a la introducció d’aquesta entrada, s’inseria dins del contex d’un projecte més ampli que es duu a terme amb les escoles de Guissona de la mà de l’equip de formadores del CIFE, les quals de manera prèvia van orientar la matinal d’aquest dissabte centrant els aspectes a observar i també avançant el retorn que des de cada centre es farà al llarg de les properes sessions de formació previstes dins del projecte endegat. Tot plegat amb la ferma intenció de recollir idees que ja es posen en pràctica en altres centres i valorar la idoneïtat d’incorporar-les als centres de Guissona, certament que no sense abans haver dut a terme un rigorós i fonamentat procés de reflexió dins de cadascun dels centres participants a l’assessorament.

Des del CIFE  ja fa temps que  amb l’equip de formadores i formadors d’Educació Infantil incorporem a les formacions que dissenyem la visita a centres de referència on poder conèixer interessants i reeixides pràctiques educatives.  I per l’experiència que en tenim i els feedbacks rebuts hores d’ara ja pel gran nombre d’equips docents que ho han viscut,  no només és un interessant estímul per als i les mestres visitants, sinó que ja a nivell de cada centre els permet posar en contrast reflexions, intencions i reptes que altres centres ja han iniciat amb anterioritat. Al mateix temps que, per altra banda, els permet també confirmar o contrastar determinades pràctiques que ja duen a terme, a més a més de descobrir-ne d’altres que de ben segur els poden orientar el seu propi procés de canvi i millora. Una modalitat formativa, com diem, que molt sovint es complementa amb una altra que també porta els centres participants a ampliar la mirada, consistent en una sessió de treball de l’equip de mestres, tant de 0-3 com de 3-6, al Laboratori d’Infantil “Aula Teresa Buscart“, de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC.

I és que, en paraules de la mateixa Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Guissona, la Gemma Franquesa, “em fa molt contenta veure que hi ha gent que treballa tan bé i m’alegra que les guissonenques ho apreciessin … és gratificant quan veus que la gent està satisfeta i il·lusionada”. Un bon comentari a mode de síntesi del que va donar la interessant matinal del passat dissabte.

Des d’aquestes ratlles volem aprofitar per agrair l’interès i participació de les mestres de Guissona, la implicació de l’equip de formadores en Educació Infantil del CIFE i per damunt de tot la disponibilitat dels equips dels dos centres que ens van acollir i la seva disposició a compartir part del seu temps amb nosaltres. A totes elles i a tots ells moltes gràcies.

Altres notícies relacionades amb aquesta entrada:

La UVic i l’Ajuntament de Guissona signen un conveni de col·laboració en matèria d’educació

Una resposta a “Una quarantena de mestres de les escoles de Guissona visiten dos centres de l’etapa 0-6 d’Osona