Preguntes freqüents i recomanacions

with No hi ha comentaris

Pots accedir al Campus Virtual anat a la direcció campus.uvic.cat. Per entrar és necessari posar el teu usuari i la contrasenya. Si tens algun error o has oblidat la contrasenya has de clicar a l’apartat “Has oblidat la clau?” i introduir l’adreça electrònica externa que vas facilitar a la  al moment de registrar-te per fer-te arribar una contrasenya nova.

Per més informació consulta com canviar la contrasenya

Tot alumne actiu de la UVic té a la seva disposició un compte de correu electrònic d’ús universitari amb el domini@uvic.cat, aquest compte es desactivarà quan l’alumne acabi la seva relació amb la UVic.

Per accedir al compte només cal anar al campus virtual i, des d’allà, clicar a l’aplicatiu “Correu electrònic”. També s’hi pot accedir directament des de la pàgina d’outlook.

Per iniciar sessió en la teva bústia personal de la UVic has d’accedir amb l’usuari usuari@uvic.cat i amb la mateixa contrasenya que tens pel Campus Virtual (les contrasenyes estan vinculades).

Problemes habituals:

  • No recordo la contrasenya: la contrasenya és la mateixa que la del Campus Virtual, així que si no te’n recordes o et diu que és incorrecte s’ha de procedir a reiniciar la clau del campus. Per més informació consulta com canviar la contrasenya
  • No em deixa accedir a la bústia de correu des del Campus Virtual (es queda carregant): la majoria de vegades que falla la connexió entre campus virtual i bústia de correu és a causa de la saturació de la memòria cau del navegador, recomanem esborrar la memòria cau. Per més informació consulta com eliminar la memoria cache del navegador
  • Accedeixo a una bústia que no és la de l’usuari @uvic.cat: en aquest cas cal tancar la sessió d’Outlook que està activa i després iniciar la sessió amb l’usuari @uvic.cat. Si no es vol tancar la sessió que està activa també es pot optar per obrir una finestra d’incògnit i allà iniciar la sessió.

Tota persona que forma part de la comunitat universitària de la UVic té accés a la xarxa Wi-Fi Eduroam. Aquest accés es pot efectuar des de qualsevol de les instal·lacions de la UVic com també des de qualsevol altre universitat o institució educativa adscrita a la xarxa Wi-Fi Eduroam i és vàlid mentres formis part de la comunitat universitària.

Per configurar automàticament la xarxa Eduroam al teu dispositiu segueix els següents passos:

  1. IMPORTANT: efectua la configuració des de casa o des d’un altre lloc on tinguis accés a internet perquè cal descarregar un arxiu de configuració.
  2. Connecta’t des del dispositiu que vols configurar al portal. https://cat.eduroam.org/?idp=943
  3. Segueix les indicacions de configuració.
  4. Quan t’ho requereixi, utilitza el teu correu de la UVic-UCC com a usuari i la clau d’accés al Campus Virtual com a contrasenya.

Per més informació sobre la configuració automàtica en altres dispositius i en altres sistemes operatius consulta com configurar Wi-Fi

Problemes de connexió: quan es canvia la contrasenya del Campus Virtual aquesta també s’ha d’actualitzar a la xarxa Eduroam. El primer cop que es connecti a la xarxa sortirà error, el que s’ha de fer és oblidar la xarxa per forçar a que, quan t’hi tornis a connectar, et demani de nou l’usuari (el correu @uvic.cat) i la nova contrasenya del Campus Virtual. També és possible que s’hagi de reconfigurar l’accés a la xarxa.

Per més informació consulta com actualitzar la contrasenya del eduroam

Els ordinadors de les aules B-124 i B-131 compten amb el paquet complert d’Adobe. Per utilitzar-los cal demanar permís a l’Àrea de les TIC (B-125) què són qui en controlen l’accés. En cap cas es pot reservar l’aula, només es pot utilitzar en les hores que no hi hagi classe a l’aula o en tot cas demanar al professor responsable si pots utilitzar un ordinador.

Pots consultar l’ocupació programada de les aules d’informàtica al següent enllaç ocupació aules

És un servei que ofereix la UVic-Ucc a través del programa AppsAnywhere que permet accedir a diferents aplicacions educatives amb llicència de forma virtual, sense ser necessari haver-les d’instal·lar. Són accessibles des de diferents dispositius i en qualsevol moment i estan disponibles per tota la comunitat universitària de la UVic. Només es troba disponible per Windows.

Per més informació consulta aplicacions virtualitzades

Trobaràs el programa SPSS disponible a les aplicacions virtualitzades: https://uniapps.uvic.cat/

Es troba disponible a partir de la versió de macOS Mojave (inclosa). Per més informació i per accedir a la descàrrega consulta el següent enllaç com instal·lar SPSS

Per imprimir has d’anar al Campus Virtual i clicar sobre l’opció “Impressió centralitzada”, entrar amb l’usuari i contrasenya del Campus Virtual, elegir “Impressió Web”, clicar “Enviar un treball” i seguir els passos que et van indicant. D’aquesta forma pots enviar un treball des de qualsevol dispositiu. Després el treball romandrà 24 hores en la cua d’impressió esperant a ser alliberat.

Un cop enviat el treball el pots imprimir a qualsevol de les impressores que trobaràs als campus. Sols cal que entris amb el teu usuari @uvic.cat i amb la contrasenya del Campus Virtual, seleccionar el treball i imprimir.

MOLT IMPORTANT: el paper per imprimir l’ha d’aportar el propi estudiant.

Per més informació consulta com imprimir

Tots els usuaris de la comunitat universitària de la UVic tenen un compte Zoom vinculat. Per tal d’activar-lo sols cal anar al Campus Virtual, clicar sobre l’icona de Zoom i seleccionar “Accede”.

És molt important que els estudiants es connectin al Zoom amb l’usuari @uvic.cat perquè les classes online per Zoom tenen l’opció preconfigurada de deixar accedir només els usuaris amb compte de correu @uvic.cat, si no és fa així l’estudiant no podrà accedir a la classe virtual.

Per més informació consulta com utilitzar Zoom

Tots els membres de la comunitat universitària de la UVic tenen accés al Office 365 (Word, Excel, Paint, Teams, OneDrive…). Per fer-ho sols cal anar al Campus Virtual i, des d’allar, clicar la icona de O365 o entrar a la pagina https://www.office.com/ i iniciar sessió amb el correu de la UVic. A part de tenir accés virtual també pots descarregar-te el paquet Office des de la mateixa pàgina.

La llicencia dels productes Office 365 seguirà activa mentres duri la teva relació amb la UVic-UCC.

Per més informació consulta com accedir al Office 365

Per aquest casos has d’utilitzar l’URespon (el trobaràs dintre el Campus Virtual). URespon és el portal de gestió de sol·licituds i incidències de les diferents àrees i serves de la UVic. Obrint un URespon podràs saber en tot moment en quin estat es troba la teva incidència/sol·licitud i contactar directament amb la persona responsable d’atendre-la.

Per més informació com utilitzar URespon

Clicant al portal de Tràmits, des del Campus Virtual, podràs accedir a tot de tràmits acadèmics relacionats amb la teva vinculació acadèmica a la UVic, com per exemple la gestió de títols, certificats, acreditacions de llengua, la matricula de la UVic, el teu expedient acadèmic…

Per més informació consulta Tràmits Acadèmics

  • Buidar la paperera.
  • Eliminar arxius temporals.
  • Desfragmentar el disc dur.
  • Desinstal·lar programes.
  • Estar al dia amb les actualitzacions.
  • Revisar els programes d’inici.
  • Reiniciar l’ordinador.
  • Optimitzar l’ús.
  • Còpia de seguretat.
  • Fer anàlisis freqüents amb l’antivirus.
  • Prevenció contra spyware.
  • Protecció de phising.
  • Contrasenyes segures.
  • Revisa la seguretat de la xarxa Wi-Fi.

Per més informació:consulta manteniment bàsic del PC