Els CFGS de la UVic-UCC estan orientats als àmbits amb forta demanda laboral.

Actualment hi ha un important desajust entre el nivell formatiu de la població activa i l’oferta de llocs de treball. És un fet constatat: men­tre un 40% de la població activa té un nivell formatiu alt, només un 23,4% dels llocs de treball oferts requereixen aquesta capacitació. Això provoca que moltes persones ocupin un lloc de treball per sota de la seva capacitat, fet que no es dóna en països europeus on la formació professional té més importància que a casa nostra.

Així doncs, és el moment oportú de donar la volta a aquesta situació: hem de formar els joves adequadament per satisfer les necessi­tats reals, i per això és clau que apostem per la formació professional (FP) i li donem el valor i prestigi que mereix. L’FP permet formar noves generacions de treballadors de manera total­ment professionalitzada, amb una metodolo­gia aplicable i pràctica per garantir l’aprenen­tatge de la professió i proporcionar-los alhora continuïtat universitària, si la requereixen. Avui, l’FP dual potencia les habilitats dels joves, per­met a les empreses captar talent i garanteix una formació excel·lent per a l’estudiant i una incorporació laboral fàcil.

Però, i en quins àmbits és més interessant for­mar-se? Segons l’informe “Mapa de la formació professional a Catalunya i anàlisi de l’adequa­ció al mercat de treball” elaborat pel SOC, les famílies professionals del comerç i màrqueting i les d’hostaleria i turisme tenen una demanda de professionals elevada. Alhora, la previsió de jubilacions apunta a una demanda sostinguda o a l’alça de professionals dels àmbits de la informàtica i les comunicacions, la imatge i el so, i la sanitat i els serveis socioculturals i a la comunitat.

Actualment, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya ofereix la possibilitat d’es­tudiar FP en un entorn universitari, com es fa a Europa, que garanteix qualitat i prestigi a la for­mació impartida. Ho fa en diversos àmbits en els quals la UVic-UCC té expertesa, en entorns amb una àmplia demanda laboral, i en clau de servei al territori i als sectors professionals que l’envolten, com el sector informàtic, el del màr­queting o la indústria agroalimentària.

Per conèixer quins són els cicles formatius que la UVic ofereix en aquests entorns d’elevada demanada, consulta www.uvic.cat/cp.