Com ho he de fer si vull accedir a la formació professional?

Les vies d’accés a un Cicle Formatiu sigui de grau mig o de grau superior són a vegades desconegudes per als joves, les famílies o els tutors dels centres educatius, i encara ho són més les especialitats o famílies de procedència per a cada cicle formatiu segons l’origen acadèmic.

Qui té accés a un cicle formatiu de grau mig?

L’accés més fàcil i directe a un cicle formatiu de grau mitjà és qualsevol persona que disposi del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria ESO. Però també tenen accés a un cicle formatiu de grau mig les persones que compleixin alguns d’aquests requisits:

• Qui superi la prova d’accés:
    • a cicles formatius de grau mig
    • a la universitat per a majors de 25 anys
  • Qui disposi d’un títol de tècnic/a o de tècnic/a auxiliar
  • Qui hagi superat:
    • el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM)
    • el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP)
    • els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI)
  • Tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics
  • Tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior

Qui té accés a un cicle formatiu de grau superior?

L’accés habitual  a un cicle formatiu de grau superior és:

• Disposar del títol de batxillerat. Qualsevol modalitat és vàlida, però si la modalitat s’adequa a l’especialitat del cicle formatiu és millor en clau de coneixement previ, però en cap cas és un impediment.
  • Disposar d’un títol de tècnic/a, és a dir, haver superat un CFGM que pot ser de la mateixa família professional o no. No és excloent i no és necessari disposar de cap curs pont o superar cap prova d’accés. L’accés és directe.

Però també tenen accés a un cicle formatiu de grau superior les persones que compleixin alguns d’aquests requisits:

• Qui superi la prova d’accés:
    • a cicles formatius de grau superior
    • a la universitat per a més grans de 25 anys
  • Qui disposi d’un CFGM i hagi cursat i superat el CAS de la família o famílies afins
  • Qui hagi superat:
    • el curs d’orientació universitària (COU) o el preuniversitari
    • el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP)
  • Qui disposi d’una titulació universitària o una d’equivalent

Quina especialitat he de cursar per accedir al CFGS que m’interessa?

Si vinc de Batxillerat….

Imatge

Si vull fer la prova d’accés

Imatge 2

Si vinc de CFGM….

Preferentment de la mateixa família professional del cicle de grau superior que es vol cursar, però no és excloent, un estudiant pot canviar de família professional.