Diverses persones de la UVic es formen en el programa de “Suport a les víctimes de les violències sexuals en el context universitari”

Publicat per 27 d'abril de 2017
Des d’ahir i fins aquesta tarda, set persones de la UVic-UCC pertanyents tant del PAS com al PDI han rebut una formació que les ha d’habilitar per a la impartició d’un curs adreçat a tota la comunitat universitària i centrat en l’àmbit de la detecció i el tractament dels casos d’assetjament i violència sexuals i de gènere.

Des de la UVic, l’activitat ha estat coordinada per l’Anna Pérez-Quintana, directora de la Unitat d’Igualtat de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i de la Mar Binimelis,  professora de la FEC. Tot plegat sota el paraigües formatiu del CIFE, centre des del qual se n’ha portat la part tècnica.

La formació, la qual s’inclou dins del Projecte UVSreact Universities Supporting Victims of Sexual Violence l’han impartida dues professores, la Ivana Soto i Sara Cagliero, de la Universitat Rovira Virgili, que lidera el projecte.

El curs ha tingut l’objectiu d’aconseguir que les persones assistents siguinformadores del programa a fi que durant les properes setmanes puguin formar als diferents professionals que treballem a la UVic. En aquest sentit, i en el moment de redactar aquesta notícia, podem informar que des del CIFE ja hem començat a planificar una primera rèplica del curs adreçada a tot el personal de la UVic i que es realitzarà abans d’acabar aquest curs 2016-2017. Amb posterioritat, la formació s’oferirà tantes vegades com calgui a fi de donar resposta a totes les demandes.

Un moment de descans enmig del procés formatiu

La formació realitzada ha estat impulsada des del projecte europeu UVSreact,  del qual la UVic-UCC n’és òcia col·laboradora, i s’ha centrat en el coneixement que s’ha generat a partir de l’avaluació dels protocols existents a les universitats catalanes en matèria d’assetjament i de violència sexual així com en la formació del PDI i del PAS en la detecció de situacions d’aquestes carcterístiques així com el coneixement de diferents eines per a gestionar-les.

Sens dubte que a través d’aquesta iniciativa la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya fa un pas més en la concreció d’actuacions que de manera transversal impliquin i comprometin a tota la nostra comunitat universitària a l’hora de fer més real II Pla d’Igualtat de la UVic, acabat d’aprovar.