La UVic-UCC va inaugurar la setmana passada l’espai docent a Barcelona. Ho va fer amb una conferència de l’economista i exconseller de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell, que va pronunciar la ponència “Reflexions sobre el futur de l’educació superior”. Mas-Colell es va referir a la UVic-UCC dient que “el seu model de governança facilita la internacionalització dels estudis universitaris, fet que és un repte, sobretot per les universitats privades”.

Segons Mas-Colell el futur de l’educació superior passarà per trobar l’equilibri entre una major incidència de les Tecnologies de la Informació i el Coneixement (TIC) que substitueixen progressivament les classes magistrals i el reforç d’aquestes amb aules presencials en format de seminari, “perquè res pot substituir el contacte personal entre alumne i professor”. El ponent també va afirmar que “la diferència entre la formació reglada i la formació permanent tendirà a desaparèixer”, a causa de l’increment considerable de la necessitat formativa constant dels nous llocs de treball.

Punt de trobada entre la xarxa de ciutats universitàries

L’acte el va presidir el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, que va dir que la seu de Barcelona reforça el model d’“universitat territorial” pel qual aposta la UVic-UCC i va definir el nou espai com “un centre de comunicació, de formació i de relació personal i, simbòlicament, un punt de trobada entre la xarxa de ciutats universitàries de la Catalunya central, és a dir la ciutat territori, i la capital del país”. Segons el rector, les instal·lacions que ara s’han inaugurat satisfan les necessitats actuals i “tenen possibilitats d’ampliació sense gaires complicacions en cas que es facin petites”.

Jordi Montaña va repassar els diferents factors que feien necessària i justificable l’obertura de la nova seu: en primer lloc, “l’obrim pensant en els estudiants internacionals, procedents de tot el món, que volen tenir un peu a Barcelona per la gran capacitat d’atracció de la ciutat” i, en segon lloc, “pensant en els estudiants de màsters i postgraus especialitzats, el gruix dels quals és de Barcelona i de les ciutats metropolitanes”. En tercer lloc, i en paraules del rector, “la UVic-UCC necessita un punt fix d’informació a la capital per donar-se a conèixer i per orientar els futurs estudiants i les seves famílies” i, per últim, “perquè el creixement de la Universitat demanava una ampliació de la seu ja existent a Barcelona”.

Reforç del projecte universitari de la Catalunya Central