UAlumni entrega per primer cop unes beques a alumnes dels cicles formatius de la UVic

La comunitat UAlumni de la UVic ha entregat per primera vegada unes beques a estudiants de diferents cicles formatius de grau superior (CFGS) impartits al Centre Teknós del Campus Professional de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). En total, han estat sis estudiants de nou accés els que han rebut aquest ajut, en un acte que ha tingut lloc aquest dijous al migdia a la Sala de Juntes del Rectorat de la Universitat, a la Casa de Convalescència. Tots ells han rebut un descompte de 500 euros en la matrícula del cicle que estan cursant, en virtut de la valoració que s’ha fet dels seus expedients acadèmics.

Els estudiants becats han rebut la beca de mans del rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, i del president d’UAlumni, David Griera. Es tracta de Josué Arellano Jiménez i Lorenzo Eri Segura, alumnes del cicle formatiu en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius; Ariadna Vielsa Sandez i Safa Abdoun Jammal, del cicle en Màrqueting i Publicitat; i Anna Orriols López i Arnau Forcada Prat, del cicle en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma.

Uns estudis superiors més

En el seu parlament, el rector ha fet èmfasi en l’aposta de la UVic-UCC per incloure els CFGS en la seva programació acadèmica, perquè “considerem que la formació superior no ha de ser només universitària” i que els cicles formatius “no han de ser considerats una extensió de la Secundària, sinó una branca més dels estudis superiors”. En aquest sentit, Baños ha afirmat que la Universitat treballa “perquè hi hagi un contacte molt estret entre l’alumnat de cicle formatiu i de grau” i per facilitar el pas d’uns estudis als altres a les persones que ho desitgin.

Per la seva banda, David Griera ha felicitat els guardonats, a qui ha recordat que “esteu aquí per mèrits propis, perquè teniu bons expedients acadèmics i això és quelcom que podeu fer servir a l’hora d’introduir-vos en el món laboral”. El president d’UAlumni, també s’ha felicitat per l’aposta que fa la UVic-UCC per la Formació Professional: “es tracta d’uns estudis superiors molt útils i necessaris, sovint massa poc visibilitzats en relació a altres formacions superiors, quan el seu retorn social és molt gran”, ha recalcat. A l’acte també hi han assistit la directora del Campus Professional, Núria Barniol i la directora del Servei de Carreres Professionals, Imma Casaramona.

UAlumni és l’entitat que aglutina els antics alumnes de la UVic-UCC i que permet mantenir el contacte amb les diferents generacions d’exestudiants, tenir cura de la seva trajectòria professional potenciant la seva formació permanent i oferir-los serveis i avantatges que siguin del seu interès. Actualment, el col·lectiu compta amb 2.700 persones membres.

Actualment, el Campus Professional de la UVic-UCC ofereix set cicles formatius de grau superior: els d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i Màrqueting i Publicitat al Centre Teknós, repartit entre Vic i Granollers; el de Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària, al Centre Kreas d’Olot; i els d’Administració i Finances, Educació Infantil i Pròtesis Dentals al Campus Manresa.