Projecte final dels estudiants de Desenvolupament d’Aplicacions MultiplataformaA continuació us deixem una mostra dels projectes de l’alumnat del CFGS Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma del curs 2021/22:

Anna Orriols. Projecte “GEPRIA. Software de gestió dels prerequisits en la indústria alimentària”

Tot i que ha fet pràctiques duals a l’empresa Bon Preu, l’Anna va decidir repescar un projecte antic de gestió de prerequisits en la indústria alimentària que serveixi de guia i faciliti la implementació d’aquesta part de la qualitat en petites i mitjanes empreses. Ha decidit dissenyar un software amb interfície web per a la gestió d’aquests requisits amb les tecnologies d’Angular, Node.js, docker, i mongodb com a base de dades. Aquest software ha de tenir tres parts que s’han de diferenciar, tot i que van molt estretament relacionades: els plans de control (tant descripció com edició), els registres relacionats de cada pla de control (entrada) i els informes de resultats.

Arnau Sala. Projecte “Antacus Network”

L’Arnau ha fet pràctiques duals a l’empresa Casa Tarradellas i l’objectiu principal d’aquest projecte és replicar una gran xarxa a escala reduïda utilitzant el màxim de coneixements que ha adquirit a la mateixa empresa juntament amb els coneixements adquirits en el propi curs de DAM. Ha volgut reproduir un entorn funcional llest per poder iniciar amb qualsevol càrrega de treball, ja sigui de programació, IT, OT, etc…. Ha implementat diverses xarxes en les quals la pròpia empresa té segmentades les diferents zones per poder obtenir una seguretat / flexibilitat de ip’s. Com que serà una empresa més dedicada al sector de Minecraft ha implementat una aplicació que l’ajudarà a treballar amb el tema de les conversacions entre servidor-client mitjançant API.

Sergi García, Eduard Castellà i Adrià Pulido. Projecte “AES Project: Desenvolupament d’una xarxa social

Tot i que tots tres han fet pràctiques duals en una empresa (el Sergi i l’Adrià a Seidor, i l’Eduard a NovTec) han volgut fer un projecte propi: crear una xarxa social que sigui funcional. Això vol dir que la pàgina web hauria de complir algunes de les següents característiques: registrar i connectar un usuari, publicacions i comentaris, i amistats. També han volgut realitzar alguna espècie d’IA (Intel·ligència Artificial) perquè pugui facilitar certes accions que faci l’usuari, com pot ser la realització d’una cerca d’alguna persona que pugui ser amic, o tenir els mateixos gustos, etc. I, per últim, han volgut convertir la seva web en una aplicació que puguis obrir en qualsevol dispositiu sense que hagis d’anar a un navegador i escriure un enllaç per accedir a AES Project, gràcies amb la tecnologia PWA (Progressive Web App).

Enrique Seco. Projecte “Pokèmon Osona, un hack rom de Pokémon

Aquest estudiant ha volgut recuperar una afició d’infantesa, Pokémon, creant el que s’anomena un hack-rom d’aquest joc: una modificació del joc original. La modificació d’una ROM de Pokémon consta de les següents fites: modificar el mapeig (fer mapes al teu gust, establir permisos de moviment, establir Pokemons salvatges, establir events, establir altres paràmetres (tamany mapa, musica, etc.); modificar gràficament tiles o blocs; traduir o canviar textos; scripting (parlar amb un NPC, parlar amb un singpost, diàleg multiresposta amb un NPC, NPC entrega Pokemon, NPC entrega item, NPC només entrega 1 cop un Pokémon o item); inserir Portada; inserir Sprite; inserir minisprite;  inserir Pokémon; modificar Pokémons (estadístiques, mètode de evolució, modificar creixement d’experiència, modificar atacs inicials, modificar atacs apresos per nivells).

Esteve Ruiz. Projecte “Terraform, evolució en l’aprovisionament d’infraestructures informàtiques al núvol

L’Esteve ha fet pràctiques duals a l’empresa Terrae Nostrum i tot el que ha aprés l’ha portat a explorar què és i quines possibilitats té Terraform. Des de saber la seva definició, per a què serveix, quin és el seu cicle de vida i en quins casos podem treure’n partit,fins a dur-ho a la pràctica creant una estructura al núvol d’Amazon automatitzada on ell mateix ha definit paràmetre per paràmetre el seu pla d’execució. És un estudi el qual integra una part d’estudi de sistemes informàtics i una part de programació. També era interessant ja que es tracta d’un dels conceptes que han estudiat i aprofundit al M10:  Infrastucture as a Code (IaaC),

Xevi Gàlvez i Biel Burrieza. Projecte “Roomusic, servei de streaming

El Xevi ha fet pràctiques duals a l’empresa Alvic, i en Biel a l’empresa Quopiam, però els dos han volgut desenvolupar un projecte propi. El projecte consisteix en aconseguir crear una aplicació mòbil (o webapp, però l’objectiu és que es pugui utilitzar des d’un mòbil amb facilitat) similar a un reproductor de música que serveixi per complementar un servei de streaming de música ja existent (mStream). Els ha servit per aprendre una sèrie de tecnologies i eines: React Native, LokiJS (base de dades document-oriented), Postman, Expo, Yarn.

Isaac Morcillo. Projecte “Romitex”

L’Isaac ha fet pràctiques duals a l’empresa Electro-Jet per la qual ha desenvolupat Romitex, que és una aplicació que servirà per fer funcionar el sistema de paletització d’una fàbrica de filatura. Aquest sistema de paletització constarà de les següents màquines: paletitzadors de bobines de fil, de caixes i de sacs; encaixadora; ensacadora; despaletitzador; línia d’embalatge; vaporitzadors; cadena TAC (Transport automàtic de cons) i carros per transportar els palets. L’aplicació estarà construïda amb Visual Basic .Net ja que és el llenguatge de programació que s’utilitza en l’empresa i és connectarà a una base de dades per guardar les dades del palet. Aquesta aplicació per poder funcionar és connectarà a diversos PLC on escriurà i llegirà dades per poder fer funcionar aquestes màquines.

Jordi Oliva. Projecte “Scanner”

Aquest estudiant ha desenvolupat una interfície per gestió d’inventari a l’empresa Cahoda. Aquest projecte va ser implementat per facilitar a les empreses, clientes de Cahoda, a fer les gestions del magatzem sense haver de disposar de cap ordinador, només amb un dispositiu escàner que s’assembla a un mòbil, clicar uns botons i tenir fetes entrades de mercaderies, moviments estoc entre magatzems, ofertes de productes, comprovació o modificació de caducitats, inventari, comprovació de preus, i moltes altres gestions. L’ha desenvolupat en entorns SAP utilitzant LiquidUI i JavaScript.

Marc López. Projecte “Museu de la torneria”

El Marc ha fet pràctiques duals a l’empresa Vibracom i el seu projecte consistia en crear una web dinàmica pel Museu de la torneria de Torelló, s’ha desenvolupat amb el llenguatge de programació HTML, CSS I PHP. Volen poder tenir la pàgina actualitzada mensualment, demanen poder crear Notícies, Activitats, Exposicions etc.. sense tenir cap coneixement de programació. La pàgina, a més a més, ha de ser multiidioma. I té una part pública i una part privada.

Xain Iago Peralta. Projecte “Asgard”

Aquest alumne ha optat per construir un videojoc des de zero. D’entrada va escriure tota la documentació del que volia aconseguir, seguidament va passar per una fase d’aprenentatge del llenguatge de programació Unity i d’estudi de jocs semblants, per acabar programant tots els moviments del jugador utilitzant estil pixelart amb animació bàsica d’atac i moviment. Tot seguit va dissenyar el menú del joc i el mapa bàsic en el que té lloc l’acció, i va dissenyar els enemics amb una petita IA. Finalment també va crear una música pròpia pel joc.

Dani Zamora i Albert Vilaró.  Projecte “E-commerce”

Aquests dos alumnes es van proposar fer una Shopping App amb React Native. Un programa d’aquest estil es basa en un espai on puguis buscar productes que t’interessen per comprar-los, influint-hi una forma de pagament, en la mateixa pàgina. Per fer aquest programa primer de tot van voler decidir amb més detall com voldrien en un món ideal que es vegi el seu projecte, començant el principi prenen moltes idees d’Amazon i altres plataformes de compra online, com per exemple quantes opcions aportava a l’usuari com dissenyava la seva pàgina perquè fos atractiva a la vista etc. El principal interès del projecte era conèixer i aprendre a utilitzar l’entorn React Native.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.